Topsnelheid

Tuner111

Forumguru
Daaraan ziet ge dat die veranderingen van u toch al zijn nut hebben. 261 zal ik wel halen maar dan is het toch echt op denk ik. Zou het nog eens moeten proberen. Rij ondertussen al 3 maanden op 102 maar top niet meer geprobeerd.

wel op de top end heb je gewoon meer vrijheid door een betere lucht doorstroming en nu met de nieuwe dp zal het enkel nog maar beter zijn. hij gaat ook veel vlotter door de toeren heen dan voor alles :)

Dat is geen kattepis, dat is standaard toch, geen tuning?

idd op de standaard ecu tune :)
 

Adibo

Actief lid
Hoi,

Niet dat het belangrijk is maar de snelheid van mijn karoq verbaasde me gisteren. Het mooie is, hij kon nog sneller...

1.5tsi DSG:
 

Bijlagen

  • DSC_0021.JPG
    DSC_0021.JPG
    567,8 KB · Weergaven: 165

Adibo

Actief lid
oke, ik zat al te zoeken op karoq gedeelte maar kon niets vinden.
 
Laatst bewerkt:

Jessedew

Senior Member
Hier een 1.4 tsi, dat loopt niet zo hard. In NL keer 180 aangetikt, nog niet in duitsland geweest met de Octavia.
 

Smeeuwis

Donateur
Hier een 1.6 TDI Greenline, standaard dus geen tuning, 18 inch Alaris er onder. Op de Autobahn 214 km/h op de teller, 209 km/h op de GPS. Haalt het niet bij 1.5 of 1.8 TSI, laat staan een RS, maar ik was er best content mee voor zo'n standaard groen torretje... Benieuwd wat mijn bestelde 1.0 gaat doen, voor en na tuning...
 

2015a3

Lid
Passat 1.6 TDI 120 pk DSG R-line (Semi-Superb) op 215/55/17 winterbanden. De 226 was het bultje naar beneden. Normaal gesproken loopt hij op de teller zo'n 210/215 kmh
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2019-05-13 at 14.58.25(1).jpeg
    WhatsApp Image 2019-05-13 at 14.58.25(1).jpeg
    159 KB · Weergaven: 128
  • WhatsApp Image 2019-05-13 at 14.58.25.jpeg
    WhatsApp Image 2019-05-13 at 14.58.25.jpeg
    72 KB · Weergaven: 134
  • WhatsApp Image 2019-05-13 at 15.01.56.jpeg
    WhatsApp Image 2019-05-13 at 15.01.56.jpeg
    63,5 KB · Weergaven: 113

Evilcomputing

Senior Member
In de avond/nacht op bepaalde plekken (oost Duitsland) prima te doen.

Enige is dat ik dan zo belachelijk vaak moet tanken.
 

2015a3

Lid
Dat ging erg mooi toen, vanaf Hoogeveen met 160 km/h over de A37. Vervolgens de hele A31 naar beneden met 200+ km/h. Belachelijk hard, en kan bijna nooit.. Maar voor die ene keer erg leuk! Vergeleken met 170/180 km/h als kruissnelheid is het verbruik dan wel bizar hoog. Helaas zat de 2L niet in het budget i.c.m. de gewenste luxe, maar voor die paar keer in Duitsland per jaar is de 1.6 toereikend. Ik denk zelfs dat de 2L zuiniger met dit soort ritjes.
 

laagvlieger

Forumguru
Ik denk zelfs dat de 2L zuiniger met dit soort ritjes.

Met dezelfde snelheid als die 1.6 TDI zal die wel wat zuiniger willen zijn, echter zal je met meer vermogen ook weer harder willen gaan! Als ik op topsnelheid ben (170 a 180) geeft de BC ruim 1 op 12 weer … Er kan gewoon niet méér brandstof in dat mini blokje!
 

leon-cupra

Forumguru
Aan +200 op een autostrade is er helemaal niets aan. Zeker met een RS of dergelijke. Boerebaantje, daar is het pas leuk. Vorig weekend zat ik zaterdag alleen thuis, was prachtig weer en met de MX5 eens een uurtje weesten gaan rijden. 120,130 op dergelijke baantjes, dat is pas kicken. De adrenaline giert dan door je lijf.
 

philippe bakker

Forumguru
Ik heb met de rs nog nooit een vol uur 200+ kunnen rijden:( maar ik gok op een heel hoog verbruik. 15 jaar geleden had ik een fabia rs 130 TDI en toen haalde ik in Duitsland 8 lit gemiddeld met uren 200+
 

sitechris

Donateur
Ja, bij Vmax en benzinemotoren gaat het hard met de brandstof. Ik zie de brandstofnaald ook letterlijk zakken als ik de M140i de sporen geef. Desondanks leuk om te doen - nu het nog kan.

Laatst wel in een Porsche 911 mijn PR scherper gezet, nu 306 op teller.
 
Bovenaan Onderaan