Het gewicht merk je wel (had hiervoor 340 kg meer massa er voor staan), maar met de juiste snelheid, bandenspanning en belading, is het prima te doen.
Ok, ik durf er geen 130+ mee te rijden, maar rond de 100 voldoet prima.
Een gevoel van slingeren komt meer door het wegdek, ervaarde ik, dan echt door de stabiliteit (zal allicht er iets mee te maken hebben). Dat was in Duitsland (verschrikkelijk wegdek af en toe) op drukke vrachtwagen wegen.
Ik heb een redelijk forse Adria 482 van max. 1.300 kg (geen idee wat het in werkelijkheid is, zal echt niet meer zijn) en een tandemasser aanhangertje (ongeremd, aannemersformaat) die hooguit 1.000 kg weegt af en toe (ja...) en heb er ook een tandemasser auto ambulance (leeg dan, maar het was echt een knoepert zo breed) er achter gehad en ook een grote 2 paardstrailer.
Je merkt dat er gewicht achter hangt (je trekt makkelijk auto's voorbij als het nodig is
), de Outlander was iets ongevoeliger, maar ook weer niet zo heel veel.