Trailer Stability Control

Fucky

Senior Member
bij mij ook, alleen dat lampje blijft niet langer branden, bij jou wel dan??
Bij mij wel, blijft keurig 2 sec langer branden met de trailer/ fietsrek/aanhanger aangesloten!
wel als je gaat testen de contactsleutel er helemaal uithalen dan de situatie veranderen en dan weer de sleutel er in en contact maken!

Geert Oost

Nieuw lid
Ik heb een vaste trekhaak die door de dealer (Holst Lelystad) achteraf is ingebouwd. Het was de eerste Octavia 3 die ze leverden en er was ook een probleem met levering van de trekhaak toen. Trekhaak was goed aangemeld, geen problemen met PDC sensors etc. Alleen niet zo heel lang geleden zat ik met VCDS de adaptations van de ABS module te bekijken en viel me op dat : Verhicle and trailer stabilization op "not actived stond". Gelijk maar even aangezet toen :

Address 03:5Q0 907 379 A recoded (ADP-Vehicle and trailer stabilization) from not activated to activated

Vanmiddag even getest met aanhanger en het het ESP lampje brand inderdaad 2 seconden langer, helaas nooit getest voor de VCDS aanpassing maar ik zal het van de week nogmaals testen met de setting in de ABS module weer terug gezet.

De door PON geleverde trekhaak module van mij heeft de volgende info in VCDS :

Part No SW: 5Q0 907 383 HW: 5Q0 907 383

Component: Anhaenger H11 0030
Revision: 6A001003
Coding: 0100000200000000

andrehj

Forumguru
De door PON geleverde trekhaak module van mij heeft de volgende info in VCDS :
Part No SW: 5Q0 907 383 HW: 5Q0 907 383
Dat is een af-fabriek aanhangermodule, en niet eentje van ECS. Kijk maar:
$T2eC16F,!)0FI,DSle13BSZnthfeu!~~60_35.JPG

Dit is goed nieuws voor de eigenaren van een af-fabriek trekhaakmodule, maar betekent nog niets voor de modules van andere fabrikanten. Misschien dat zij dezelfde instelling ook eens kunnen testen.

Maar ik ben benieuwd wat je vindt als je de genoemde setting weer op "not activated" zet. Als dan je TSA uitvalt, zou dat andermaal bewijs zijn dat dealers niet in staat zijn om zoiets simpels als een trekhaak netjes te installeren.

SNARFB

Senior Member
Ben bezig met het uitzoeken (via Duitsland) van een afneembare trekhaak. Nu heb ik de keuze uit twee soorten elektronische kabelset (met e-module). Een set voor de O3 met trekhaakvoorbereiding en een set zonder die voorbereiding. Wie kan mij vertellen of de O3 deze voorbereiding heeft. Er schijnt dan een losse 12-polige stekker links achterin (achter de zijbekleding) te zitten. Kan het zelf niet controleren omdat ik de auto nog niet heb.

andrehj

Forumguru
Als je geen trekhaakvoorbereiding hebt besteld, heb je em niet. Dus de kans is 99.9% dat je em niet hebt, omdat je die voorbereiding in NL (v.z.i.w) niet kunt bestellen.

micky

Forumguru
Dat af-fabriek snap ik niet helemaal, in die zin wanneer weet je dan of hij af-fabriek is, ik heb gewoon een 13polige afneembare trekhaak besteld van 899 euro, stond in de gewone prijslijst.

Geert Oost

Nieuw lid
Volgens mij is af fabriek niet mogelijk in Nederland (keuze van Pon) je kan hem wel gelijk mee bestellen maar hij wordt altijd later door de dealer gemonteerd. Dit hebben we te danken aan de belastingdient, af fabriek wordt de catalogus prijs hoger en moet de leaserijder er bijtelling over betalen, monteert de dealer naderhand dan is het een accessoire en dus vrij van bijtelling.

chefkok

Actief lid
Vanochtend even naar Rijnwoud gereden i.v.m. de hier genoemde nieuwe software: die zat er inderdaad binnen 10 minuten op. Ik krijg nu (als ik de bak in "R" zet) bij aangekoppeld iets keurig een caravan te zien en het lampje blijft bij starten inderdaad iets langer branden. Hopelijk is bij ons nu alles 100%.

Mvg,

Koert

Bovenaan Onderaan