Moderne caravans hebben inderdaad de 13-polige stekker nodig, deze dikke kabel moet (in sommige gevallen) zelfs vanaf de accu worden opgepakt. Dit is dus vanuit de motorruimte, door de firewall (hitteschild, motorcompartiment) door het dashboard (zekeringbox aansluitingen), onder de dorpels door, via de achterbak naar de 13-polige stekker.
De 7-polige stekkers moeten (net als de 13-polige) indien er een canbus systeem aanwezig is met lampcontrole, vanuit de zekeringbox worden opgepakt.
Tenminste.... zo is het mij verteld. Om die reden zou het aanbrengen van een trekhaak zoveel geld kosten, ze hebben er immers wat uren werk aan, omdat alle bekabeling helemaal naar voren aangelegd moet worden.
Als iemand me vertellen kan dat dit NIET noodzakelijk is, haal ik morgen nog een trekhaak van Bosal voor 250,- eurie en sluit ik zelf het canbusblokje wel aan. (Ik denk alleen dat ik dan per direct een meervoudige lampstoring te pakken heb, aangezien mijn canbus systeem middels VCDS zo is ingesteld dat ELKE lamp wordt nagelopen.