Trekhaak FABIA

Ja dat aanhangertje in het scherm zien we dus als de boel goed is aangesloten bij dealer. Hebben jullie verder ook dat start stop systeem niet meer werkt bij aansluiten van polige stekker tbv stroom knipperlichten etc? Kan bij mij toevallig op dat moment ook komen door andere "te lage" randvoorwaarden tbv start stop.

Er zou een folder bij de auto moeten zijn geleverd met de voorwaarden van het werken van het Start/Stop systeem. Daar staat het allemaal op.

FabiaGL

Actief lid
@jleeuw, als er een aanhangwagen is aangekoppeld zal het start/stop systeem zichzelf altijd uitschakelen.

waarom is dat nodig?? bij fietsenrek montage tijdens zomervakanties kan ik enkele weken start stop niet gebruiken. Heb klein tentje dus al snel genoodzaakt dat rek op auto te laten zitten, nu dus niet zo handig.

Iceman

Nieuw lid
Ik heb een Fabia Greenline met een door de dealer afgeleverde Westfalia afneembare trekhaak.
Nu had ik pas een Mulpro fietsendrager gekocht voor mijn Fabia I met vaste trekhaak maar deze blijkt niet op de westfalia afneembare trekhaak te passen.
Herkend iemand dit en welke fietsendrager hebben jullie icm de afneembare trekhaak?

erik2907

Actief lid
Wie heeft voor mij de juiste antwoorden op de volgende stellingen:

Dealer 1 stelt dat op de Fabia Combi Greenline een vaste trekhaak met PDC niet mogelijk is. Men dient een afneembare trekhaak te bestellen met 7 / 13 polige stekker.
Dealer 2 zegt dat op de Fabia Combi Greenline een vaste trekhaak met PDC wel mogelijk is met een 13 polige stekker. Bij het plaatsen van de stekker van de aanhanger wordt de PDC uitgeschakeld.
Dealer 2 zegt dat op de Fabia Combi Greenline een vaste trekhaak met PDC niet mogelijk is met een 7 polige stekker. Er ontbreken namelijk enkele 'draadjes' om een retour signaal te geven zodat de PDC uitschakelt bij gekoppelde aanhanger.

Wie kent deze situatie en wat is de juiste keuze?

Gerke

Forumguru
geen idee.
Ik heb vaste trekhaak met PDC, schakelt niet automatisch uit.
Wel 13 polige stekker met verloop naar 7 polig

Peter_Octavia

Forumguru
Gisteren bij de dealer geweest voor het instellen van de PDC in combinatie met een vaste trekhaak.

Het ging weer niet vanzelf. Blijkt dat officieel de Greenline niet met een trekhaak mag worden uitgerust en dit is sofwarematig ook een beetje geblokkeerd. Je moet bij het aangeven van de auto op het systeem niet aangeven dat het een Greenline is maar een gewone Combi 1.2 TDI. Dan is het dus in te stellen.

Kortom je moet het dus fout doen om het goed te krijgen.

Het werkt nu in ieder geval zoals het zou moeten.

@ Quest 85.
In de handleiding op pagina 98 rechterzijde halverwege staat dat de info omtrent de auto verbonden met de aanhangwagen etc...

duopenotti

Senior Member
skoda Hoogland (Amersfoort) en Baarn gebeld. Nu was het ineens geen probleem de combinatie PDC en vaste trekhaak....
Hoogland had helaas op korte termijn geen tijd dus wordt het Baarn. 30 mei wordt de vaste trekhaak aldaar geplaatst. Krijg voor weinig (hooguit 15 euro) een huurauto mee. Alles bij elkaar een flinke investering en nu maar hopen dat de problemen die jullie hier en daar hebben gehad weg blijven. De trekhaak moet met hemelvaart aan de slag (bagagewagen) vanwege proefcampeer plannen dat lange weekend. We gaan nml ouderwets camperen in een (weliswaar royale) tent. Van de zomer wordt het dan zuid-Frankrijk.

Gerke

Forumguru
betalen voor een leenauto? Moet niet gekker worden. Die krijg je bij van Laar gewoon mee, alleen de brandstof betalen.

Jkz

Lid
@ Gerke:
Is eerder regel dan uitzondering hoor. Bij de meeste dealers moet je echt betalen voor een leenauto.
Ik heb zoveel trammelant lopen schoppen dat de verkoper er bij kwam en ik zijn auto mee krijg.
Volgende week gaat de faab daar naar toe voor een software update.

Grt.

duopenotti

Senior Member
Verwacht je een "Lexus-" behandeling (red carpet) dan moet je geen skoda kopen. Bij problemen aan de auto verwacht ik meer. Als je de auto weg brengt voor onderhoud of, zoals bij mij, voor het plaatsen van een trekhaak, mag je binnen de stad waar de dealer is gevestigd een breng en haal functie verwachten. Ten minste dat ben ik gewend bij mijn vorige auto (Ford). Daar buiten is dat wat veel gevraagd en kan ik me vinden in de oplossing.

Noord26

Forumguru
Service verschilt enorm per dealer.

Uw opmerking dat een Skoda dealer geen "Lexus" behandeling kan geven heeft niets met het merk te maken, maar met de instelling van de dealer.

Mijn auto kreeg vorige week zijn eerste beurt. Gratis leenauto (Seat Exeo full-options) en eerst 50km gratis brandstof. Daarnaast werd mijn auto volledig gepoetst, van binnen en buiten weer afgeleverd na de beurt.
Mijn schoonvader kon bij de lokale Mercedes dealer een gratis leenfiets mee krijgen, of betalen voor een leenauto. Klein beurtje was 3x zo duur als bij de Skoda..

Als je aan Mercedes denkt, zit je toch meer in een premium klasse. De ervaring leert dat de service gewoon bedrijfsafhankelijk is en niet merk gebonden.

Jkz

Lid
@noord26

Dat ben ik helemaal met je eens. Maar we gaan behoorlijk off-topic.
Misschien iets voor een nieuwe discussie of ervaringen bij je dealer.

Grt.
(En dat alles zonder!!)

Noord26

Forumguru
We wijken idd af. Vreemd blijft dat verschillende dealers ook andere dingen beweren over de trekhaak icm een Fabia II.

Gerke

Forumguru
@duopenotti Ik heb in de 28 jaar dat ik zelf een auto heb, nog nooit betaald voor een leenauto, alleen de brandstof (is ook logisch)

Even voor je info, ik heb opel, chevrolet, mercedes, volkswagen, mazda, toyota en nu skoda gereden. Dus geen Lexus ;)
Op het moment dat ze mij kosten gaan rekenen voor een leenauto, is die dealer een klant kwijt :D

Hetzer

Forumguru
[MODERATORBREAK] inderdaad heren, graag weer beetje bij het onderwerp blijven, zeker een goede tip van JKZ, om de ervaringen van de dealers te posten bij "ervaringen verkooppunten"[/MODERATORBREAK]

Bovenaan Onderaan