Nou, deel 2 kan beginnen, heb de trekhaak en de kabel binnen, zoals het nu er voor staat kan je de kabel voor MY2015 met voorbereiding enkel bij de dealer bestellen, 172,- ex
Dan krijg je een doosje met onderdelen, tot mijn eerste schrik had de kabel vier connectors, echter 1 daarvan is voor een bijgeleverd relais, de ander is voor het bijgeleverde canbus trailer modulekastje, welke overigens wel leeg lijkt zo licht.
Dan blijven er dus 2 connectors over, hoop dus dat er bij mijn achterwiel ook 2 kabels liggen en niet 1 zoals de plaatjes doen vermoeden.
Ook is de kant van de 13 polige stekkerdoos nog niet aangesloten, en de kleur van de draden komt niet overeen met de standaard codering die hier normaal voor staat.
Er zijn 2 mogelijkheden, 1 , ik ga ze stuk voor stuk testen.
Mogelijkheid 2, iemand hier kan mij een overzicht geven van de kleurcodering??? Durf te vragen
Vermoedens, enkel dat er 1 dikke rode en 1 dikke gele draad is, vermoed dat dat de constant + (rood) en geschakeld + (geel) is en 3 maal dikke bruine draad = massa.
Verder natuurlijk de stekker en wat bevestigingsmateriaal en 3 zekeringen.
Ik heb het momenteel erg druk, dus van de week eerst eens de bekleding in de auto links achter loshalen.
Even overzicht:
dik bruin 3x = massa
dik geel = geschakeld + ?
dik rood = constant + ?
grijs/rood = achterlicht rechts
grijs/zwart = achterlicht links
zwart/wit = richting links
zwart/groen = richting rechts
zwart/rood = remlichten
blauw = mistachterlicht ??
rood/blauw = ongebruikt nr 12
zwart = achteruitrijlicht ???
houden we nog achteruitrijlicht over, nr 12 op de stekker is niet gedefinieerd, maar dus hier wel een nog een extra draad
denk nu rood/blauw is de ongebruikte draad voor nr 12, dan zou zwart dus achteruitrijlicht moeten zijn
en
dan nog 2 losse stekkertjes, 1x rood/blauw (ongebruikt? nr 12) en 1x zwart/blauw ????, deze komt uit de canbustrailermodule. Waarvoor?