Trekhaak O3 monteren

Heb het uiteraard getest met iets ingestoken. Heb voor t gemak de lichtbak maar van de fietsendrager eraf gehaald.

Zal eens kijken welke opties ik nog meer aan zou willen hebben; kantelende spiegels bij achteruit vind ik namelijk ook wel handig. Eens verdiepen wat er nog meer allemaal kan/mogelijk is.

andrehj

Forumguru
Weet iemand of de trekhaak van een O2FL Combi past onder een O3 combi?
Die kans lijkt me inderdaad uitermate klein. Overigens zijn veel trekhaken van de O2 en de S2 (en diverse VW's) wel uitwisselbaar.
Maar het antwoord op je oorspronkelijke vraag kun je natuurlijk uitermate eenvoudig zelf achterhalen:
- Vind uit welk merk trekhaak er onder je O2 zit.
- Download van die trekhaak de installatiehandleiding van de site van de fabrikant.
- Check in die handleiding voor welke types auto deze geschikt is.

heusinkveldb

Forumguru
Volgens mij gaat dat niet passen. Als je naar de specs kijkt van een trekhaak voor de O3, dan past deze ook onder een Leon, Audi A3 en de Nieuwe Golf 7. Wel allemaal de laatste, nieuwste types. Deze zijn onderling uitwisselbaar.

heusinkveldb

Forumguru
Ik ben bezig met de installatie van mijn trekhaak. Tevens maak ik een beschrijving met foto's. Ik kan je wel vertellen dat het de nodige moeite en kennis kost om de binnenbekleding te demonteren.

Mijn project ligt nu even stil. Ik had een afneembare Bosal 051-123 besteld. Mooie haak, maar de stekkerdoos zit aan de rechterkant terwijl de opening welke bij mij auto reeds aanwezig is aan de linkerkant zit. Gevolg is dus dat ik de bumper verder moet uitzagen. Nu is dat nog niet onoverkomelijk maar het ergste is dat de haak muurvast zit in de houder waar ie in geklikt moet worden. Contact gehad met Bosal. Moest hem eraf slaan met een blok hout en een hamer. Dit heb ik 3 keer gedaan omdat ik me kan voorstellen dat het door de verf een beetje in moet slijten. Maar naar mijn menig is het een productiefout. Er is nu door de automaterialen handel een Brink BMA besteld. Afwachten wat die doet. Stekkerdoos zit daar in ieder geval aan de linkerkant, dus de juiste. De brink vind ik persoonlijk iets minder fraai omdat deze schuin ingestoken moet worden en de Bosal verticaal gaat

Laatst bewerkt:

King Catan

Nieuw lid
Ik heb een afneembare trekhaak en bij regen en ander vochtig weer reageert mijn achteruitrij-sensor hierop.
Heeft iemand hier ervaring mee en is er een oplossing voor?

CDK

Forumguru
En hoe reageert je trekhaak dan op vochtig weer? Zonder aangekoppelde aanhanger?

micky

Forumguru
Aangezien het een afneembare trekhaak is, waarom neem je hem er niet af? ik rij geen meter met de trekhaak zonder dat er wat aanhangt, zelfs niet als ik op vakantie ben met de caravan.

King Catan

Nieuw lid
Dat is natuurlijk geen goede oplossing. Ik heb vaker een afneembare kogel gehad en dat werkt altijd gewoon goed.

JvW

Senior Member
Ik heb ook de afneembare trekhaak en bij mij reageren de sensoren ook vaak. De dealer heeft aangegeven dat dit een beetje bij de afneembare trekhaak hoort. Ik vind het vreemd, maar goed er is mee te leven. Wat ik wel irritant vind is dat de sensoren blijven piepen als je al vooruit aan het rijden bent. Het lijkt wel alsof ze pas na 5 meter in de gaten hebben dat ik niet meer aan het achteruitrijden ben.

De volgende keer gewoon een vaste haak kopen, die van mij haal ik er namelijk ook nooit meer af. De laatste keer 20 minuten aan het emmeren geweest voordat het kliksysteem z'n werk deed.

micky

Forumguru
hahaha, @JvW een vaste gaat niet anders zijn, als het met de afneembare niet werkt, dan met de vaste ook niet.. kleine tip, oefen even een paar keer, want het stelt echt NIETS voor om de haak met 1 klik te plaatsen of te verwijderen.....

Bovenaan Onderaan