Trekhaakproblemen met Octavia III Combi!

AdB

Senior Member
@Gysman: jouw ervaringen bij Skoda-dealer Arnold de Rijk in Roosendaal verbazen mij niet. Daarom heb ik mijn nieuwe Octavia bewust gekocht bij Auto Kar in Steenbergen (NB), waar ik al jaren vaste klant ben (mijn vorige auto was een VW Golf) Voor mij is dit een zeer vertrouwd en kundig adres voor de VAG-auto's VW-Audi-Skoda-Seat. Ik denk dat de wijze van afhandeling van mijn klacht door Auto Kar ook heeft geleid tot deze oplossing!

deusjevo

Forumguru
Laatste nieuws: morgen wordt geheel op kosten van Pon de vaste trekhaak vervangen door een afneembare trekhaak. Kennelijk zijn ze zich daar rot geschrokken en is het zeer waarschijnlijk dat ze de vaste trekhaak uit het assortiment halen. PPffff...... het gaat lukken: ik kan woensdag op vakantie!!

Hé, da's leuk!
Ik had afgelopen weekend een mailtje naar PON gestuurd waarin ik wat meer info vroeg over dit probleem:

Hallo,

Ik sta op het punt een Octavia 3 Combi te bestellen met vaste trekhaak echter nu stuit ik op het volgende draadje in een Skoda forum:

http://www.skodaforum.nl/forum/threads/trekhaakproblemen-met-octavia-iii-combi.19626/

Gaarne uw reactie, een trekhaak is voor mij een accessoire dat veel gebruikt wordt en dient dus 100% te voldoen.

MVG
Deus

Misschien dat ze toch geschrokken zijn van de commotie?
Mooie oplossing van PON trouwens, prettige vakantie!

Hé, da's leuk!
Ik had afgelopen weekend een mailtje naar PON gestuurd waarin ik wat meer info vroeg over dit probleem:

Misschien dat ze toch geschrokken zijn van de commotie?
Mooie oplossing van PON trouwens, prettige vakantie!

Ben benieuwd hoe dit afloopt, anders ga ik ook maar even mailen naar PON ?

Thorgal

Forumguru
Idem, heb ook een vaste trekhaak besteld.
Zit alleen niet te wachten op extra kosten (van een afkoppelbare) omdat ze een vaste niet goed kunnen leveren

Ik heb een vaste trekhaak op mijn octavia, zal vanmiddag even meten.... met een tandemaster nergens last van overigens (afgelopen weekend geprobeerd)

ertromp

Forumguru
Laatste nieuws: morgen wordt geheel op kosten van Pon de vaste trekhaak vervangen door een afneembare trekhaak. Kennelijk zijn ze zich daar rot geschrokken en is het zeer waarschijnlijk dat ze de vaste trekhaak uit het assortiment halen. PPffff...... het gaat lukken: ik kan woensdag op vakantie!!
Mooi dat voor jou de oplossing gevonden is! Prettige vakantie :)

andrehj

Forumguru
Dit schept voor mij verwachtingen, heb namelijk ook een vaste trekhaak besteld (af-fabriek)
Dat kan niet, want Skoda levert geen vaste trekhaak onder de Octavia af-fabriek. De af-fabriek trekhaak is altijd afneembaar. Een vaste trekhaak wordt er dus later ondergebouwd (bij de dealer of de importeur).

• Leuk
Waarderingen: CDK
Dat kan niet, want Skoda levert geen vaste trekhaak onder de Octavia af-fabriek. De af-fabriek trekhaak is altijd afneembaar. Een vaste trekhaak wordt er dus later ondergebouwd (bij de dealer of de importeur).

Het staat gewoon in de brochure van skoda dus dan ga ik er van uit dat het af fabriek is ?

isonic125

Actief lid
Het staat gewoon in de brochure van skoda dus dan ga ik er van uit dat het af fabriek is ?

Dat dacht ik ook maar is in NL blijkbaar niet zo. Denk dat de dealers/PON daarmee nog een beetje (extra) kunnen verdienen.
Wat ik wel kan begrijpen.
Ik werd 2 weken geleden door dealer gebeld ivm trekhaak. Hierbij gaf ik aan dat voor caravan is en er dus een constante stroomdraad nodig is. Dealer gaf aan dat er dan een andere kabelset nodig is.
(bij mijn vorige auto moest/werd er zelfs door de dealer een draad vanaf de accu naar achteren getrokken.)
Ik was ervan uit gegaan dat er tegenwoordig, met de huidige standaardisatie in productie, dit soort bekabeling etc al aanwezig is.
Bij een 13 polige stekker geef je volgens mij al indirect aan dat je een caravan hebt, of hebben 'normale' aanhangers / fietsendragers ook al 13 polige stekkers?

CDK

Forumguru
in principe is 13polig de nieuwe standaard voor alle 'nieuwe' aanhangers/caravans

@isonic125 ook in de brochure staat dat het incl. 13 polige stekker is, er wordt alleen een 13 polige stekker aangeboden

andrehj

Forumguru
Het staat in de brochure tussen de accessoires, met een sterretje erbij wat "inclusief montage" betekent. Hieruit kun je toch duidelijk afleiden dat de trekhaak achteraf wordt ingebouwd en niet in de fabriek.

andrehj

Forumguru
Dat dacht ik ook maar is in NL blijkbaar niet zo. Denk dat de dealers/PON daarmee nog een beetje (extra) kunnen verdienen.
Wat ik wel kan begrijpen.
Ik werd 2 weken geleden door dealer gebeld ivm trekhaak. Hierbij gaf ik aan dat voor caravan is en er dus een constante stroomdraad nodig is. Dealer gaf aan dat er dan een andere kabelset nodig is.
(bij mijn vorige auto moest/werd er zelfs door de dealer een draad vanaf de accu naar achteren getrokken.)
Ik was ervan uit gegaan dat er tegenwoordig, met de huidige standaardisatie in productie, dit soort bekabeling etc al aanwezig is.
Bij een 13 polige stekker geef je volgens mij al indirect aan dat je een caravan hebt, of hebben 'normale' aanhangers / fietsendragers ook al 13 polige stekkers?
Ik kan dat niet begrijpen, want de af-fabriek trekhaak is goedkoper (kijk maar in Belgie), en bovendien wordt er zo in een nieuwe auto direct al weer van alles losgehaald, en dat gaat lang niet zo netjes als dat in de fabriek gebeurt.
Over de bekabeling: Skoda (eigenlijk VAG in het algemeen) heeft hier een groot probleem, want standaard is hun aanhangermodule niet voorzien van een geschakelde 12V, zodat je die zelf nog moet aanleggen.
Ikzelf wilde per sé de af-fabriek module (omdat ik TSA werkend wilde hebben), maar moest hiervoor direct de standaard kabelset modificeren met een extra draad (en dus een nieuw stopcontact, omdat het stopcontact van de kabelset vast bedraad was :nono:)
Over die fietsendragers: ja, daar zit tegenwoordig (bij de betere modellen) ook een 13-polige stekker aan, al was het alleen maar om de achteruitrijlichten, die er tegenwoordig op zitten, aan te kunnen sturen.

Bovenaan Onderaan