Trekhaken nieuwe Octavia niet leverbaar in nl

Fucky

Senior Member
wel in Duitsland heb ik begrepen! hoe kan dit? Iemand info? Ivm met boottrailer voor deze Octavia 1.4 gekozen maar moet nu de order vermoedelijk cancelen! Heel jammer was behoorlijk weg van deze nieuwe Skoda.
 

Sk_Hans

Forumguru
Dat kan ik me niet voorstellen. Wellicht dat ze momenteel even niet op voorraad zijn. Dan is het een kwestie van even geduld. Of eentje in Duitsland bestellen die hier gemonteerd wordt.
 

Michel

Forumguru
In Nederland worden trekhaken voor Skoda's achteraf gemonteerd, maar in andere landen kan dit al vanuit de fabriek worden gedaan. Zal wel te maken hebben met de afspraken die Pon heeft gemaakt. Is dat niet het probleem (niet leverbaar vanuit de fabriek, maar wel als accessoire achteraf leverbaar)?
 

Neptukker

Forumguru
Volgens mij moet je bpm betalen over een fabriekstrekhaak en is dat daardoor te duur. Dit zal de reden zijn dat het enkel naderhand (bij de dealer voor aflevering) een trekhaak kunt laten monteren.
 

Fucky

Senior Member
zelfs een los exemplaar incl inbouw is in NL duurder dan in Duitsland. scheelt bijna 300 euro so much voor BPM
Volgens mij moet je bpm betalen over een fabriekstrekhaak en is dat daardoor te duur. Dit zal de reden zijn dat het enkel naderhand (bij de dealer voor aflevering) een trekhaak kunt laten monteren.
 

Fucky

Senior Member
mijn Octavia HB staat al klaar bij de dealer maar de kabelboom en de codes worden niet vrij gegeven! Pon zal wel de schuldige zijn maar wat schiet ik er mee op! Auto afzeggen lijkt mij nu de enige optie want zonder trekhaak geen vakantie!
 

Fucky

Senior Member
even geduld? zelfs de dealer was niet op de hoogte terwijl een en ander gewoon aangeboden wordt in de catalogus! zelfs Skoda NL...lees Pon heeft geen oplossing.
 

andrehj

Forumguru
Volgens mij moet je bpm betalen over een fabriekstrekhaak en is dat daardoor te duur. Dit zal de reden zijn dat het enkel naderhand (bij de dealer voor aflevering) een trekhaak kunt laten monteren.
Die redenering geldt al een tijdje niet meer. BPM wordt uitsluitend berekend over de CO2 uitstoot en die neemt (volgens papieren regels) niet toe door af-fabriek opties of accessoires. Momenteel zijn alle opties dus vrij van BPM.
De enige reden zou zijn dat leaserijders geen bijtelling betalen over achteraf gemonteerde accessoires.
Maar de prijspolitiek van Pon is wederom onbegrijpelijk, want laat die keuze alsjeblieft over aan de klant!
Gelukkig is er voor de particuliere koper een oplossing: bestel je nieuwe Octavia gewoon in het buitenland en importeer em zelf. Jammer dat het zo moet, maar met zo'n importeur heb je gewoon geen keus.
 

CDK

Forumguru
@Andrehj, ik heb je in andere topics ook wel eens horen roepen over zelf importeren, als ik me niet vergis heb jij dit zelf ook gedaan, maar hoe zit het dan met je garantie? nu regelt de dealer eventuele geschillen of mankementen met Pon, hoe gaat dit dan als je zelf je auto geïmporteerd hebt?

greetz Corné
 

Gerke

Forumguru
even geduld? zelfs de dealer was niet op de hoogte terwijl een en ander gewoon aangeboden wordt in de catalogus! zelfs Skoda NL...lees Pon heeft geen oplossing.

Was met de Fabia Greenline zelfde probleem, ik heb ook 3 maanden moeten wachten voordat de trekhaak er onder kon, iets met de kabelboom was toen het probleem.
 

Fucky

Senior Member
Was met de Fabia Greenline zelfde probleem, ik heb ook 3 maanden moeten wachten voordat de trekhaak er onder kon, iets met de kabelboom was toen het probleem.
zo lang ga ik zeker niet wachten want ik heb een trekhaak nodig voor de vakantie met mijn boottrailer er achter! Heel vreemd want in Duitsland zijn al Octavia HB gezien met afneembare trekhaak! Dus nogmaals: het zal wel aan de importeur liggen!
 

Gerke

Forumguru
zo lang ga ik zeker niet wachten want ik heb een trekhaak nodig voor de vakantie met mijn boottrailer er achter! Heel vreemd want in Duitsland zijn al Octavia HB gezien met afneembare trekhaak! Dus nogmaals: het zal wel aan de importeur liggen!

Dat was ook het geval met de Fabia, lag aan Skoda, niet aan de importeur.
Ik weet dat er leveranciers zijn die wel trekhaken plaatsen en zelf in de kabelboom de aanpassingen maken ;)
 
Op mijn twitter bericht reageert Skoda als volgt: "Hallo, het is wel achteraf mogelijk om een trekhaak te laten monteren." Volgens mij kan je dus niet fabrieksaf een trekhaak laten monteren. Wel beetje jammer dat er nu ook problemen zijn met het vrijgeven van de code...
 

Ronnie

Forumguru
Even in ETKA gekeken: Trekhaak: bestelnr. 5E0 804 875; Bijbehorende afneembare en afsluitbare kogel: 5E0 803 882. Ook zijn de elektronische delen volgens ETKA gewoon leverbaar.
 

Fucky

Senior Member
Even in ETKA gekeken: Trekhaak: bestelnr. 5E0 804 875; Bijbehorende afneembare en afsluitbare kogel: 5E0 803 882. Ook zijn de elektronische delen volgens ETKA gewoon leverbaar.
de dealer en de importeur zeggen van niet! schijnt dat de kabelboom en de codes niet worden vrijgegeven!
 

andrehj

Forumguru
@Andrehj, ik heb je in andere topics ook wel eens horen roepen over zelf importeren, als ik me niet vergis heb jij dit zelf ook gedaan, maar hoe zit het dan met je garantie? nu regelt de dealer eventuele geschillen of mankementen met Pon, hoe gaat dit dan als je zelf je auto geïmporteerd hebt?greetz Corné
Alles verloopt via Skoda, de EU heeft namelijk voor ons geregeld dat de garantie op o.a. auto's binnen de EU overal geldig is, en dat het niet uitmaakt waar je je auto koopt. In Duitsland hebben ze hier veel ervaring mee, want daar worden veel auto's uit Denemarken geïmporteerd. De ervaringen zijn daar dat het voor je garantie niet uitmaakt.
 

andrehj

Forumguru
Even in ETKA gekeken: Trekhaak: bestelnr. 5E0 804 875; Bijbehorende afneembare en afsluitbare kogel: 5E0 803 882. Ook zijn de elektronische delen volgens ETKA gewoon leverbaar.
Toen ik de trekhaak voor mijn S2 bestelde wilde ik per sé de af-fabriek electronica. Daarvan kon ik toen in ETKA de nummers wel vinden, maar geen dealer kon ze bestellen, omdat dit in hun systeem niet voorkwam. Deze electroset heb ik toen bij een dealer in Duitsland besteld, die em wel gewoon in een paar dagen kon leveren.
Lekkere verhouding overigens: Aan electrocomponenten was ik in totaal 2x zoveel kwijt als aan ijzer... (van Westfalia).
 

Wild Chocolate

Senior Member
mijn Octavia HB staat al klaar bij de dealer maar de kabelboom en de codes worden niet vrij gegeven! Pon zal wel de schuldige zijn maar wat schiet ik er mee op! Auto afzeggen lijkt mij nu de enige optie want zonder trekhaak geen vakantie!


Hoewel ik jouw redenatie begrijp, ben ik bang dat je voor een rechter geen gelijk zou krijgen voor wat betreft het cancelen van je aankoop. Je moet de Dealer dan vermoedelijk eerst schriftelijk in gebreke stellen, en een redelijke termijn geven om het gebrek op te lossen. En voordat je dan alles rond hebt, is je vakantie waarschijnlijk ook al voorbij.

Ik zou sowieso bovenstaande doen, dus de dealer in gebreke stellen en verlangen dat hij een oplossing biedt voor de tekortkoming. Wellicht dat hij je een alternatief kan bieden voor de duur van je vakantie? Als je nu cacelt (voor zover mogelijk), heb je ook niet binnen een maand een andere nieuwe auto, lijkt me.
 

CDK

Forumguru
dankjewel voor je reactie Andrehj! daar ga ik bij mijn volgende aankoop zeker over nadenken, want bepaalde opties die ik wilde zijn in NL niet leverbaar...

greetz Corné
 

Fucky

Senior Member
Toen ik de trekhaak voor mijn S2 bestelde wilde ik per sé de af-fabriek electronica. Daarvan kon ik toen in ETKA de nummers wel vinden, maar geen dealer kon ze bestellen, omdat dit in hun systeem niet voorkwam. Deze electroset heb ik toen bij een dealer in Duitsland besteld, die em wel gewoon in een paar dagen kon leveren.
Lekkere verhouding overigens: Aan electrocomponenten was ik in totaal 2x zoveel kwijt als aan ijzer... (van Westfalia).
Westfalia kan hem ook nog niet leveren kijk maar: http://www.trekhaken.info/autos/skoda/octavia-hatchback?bouwjaar=02/2013%20-%20nu
 
Bovenaan Onderaan