Trekhaken nieuwe Octavia niet leverbaar in nl

CDK

Forumguru
kijk dat is dan weer goed nieuws! :)
alvast veel (rij)plezier toegewenst met de O3

greetz Corné

ertromp

Forumguru
Mooi dat het opgelost is voor je.
De trekhaken worden inderdaad af-fabriek geleverd. Dit kreeg ik gisteren te horen bij de dealer. Er wordt nl. gelijk verzwaarde motorkoeling toegepast op een auto die met trekhaak geleverd wordt.

Fucky

Senior Member
Mooi dat het opgelost is voor je.
De trekhaken worden inderdaad af-fabriek geleverd. Dit kreeg ik gisteren te horen bij de dealer. Er wordt nl. gelijk verzwaarde motorkoeling toegepast op een auto die met trekhaak geleverd wordt.
dat van die koeling zal eens vragen, weet niet of dat hier ook gedaan wordt! alle onderdelen incl trekhaak zijn los geleverd door Skoda!

CDK

Forumguru
die koeling zal niet voor niets aangepast zijn voor auto's met af-fabriek trekhaak... lijkt me belangrijk dat bij achterafopbouw óók naar de koeling gekeken wordt!!

greetz Corné

Atria

Actief lid
ik wordt zo moedeloos van PON......een technisch onderbouwd antwoord krijgt je niet. Als je bij de bestelling af fabriek een aangepaste koeling krijgt en bij achteraf inbouw niet dan zal ik achterlijk zijn, maar dan lijkt het me noodzakelijk. Ik heb hetzelfde bij de nieuwe Leon (=mqb platform). In duitsland MOET je de koeling aanpassen bij gebruik trekhaak, anders vervalt je garantie (volgens www.seatforum.de). In Nederland blijft PON volharden dat het niet nodig is. Ik zou toch graag een antwoord van ze krijgen waarom in Duitsland wel en in Nederland niet. Rij ik van de zomer met 30 graden de Brenner op, dan raakt mijn auto zonder aanpassing niet oververhit en zou die van mijn mede Duitse vakantieganger zonder aanpassing wel oververhit raken. Hoe vaker je dit leest hoe lachwekkender dit wordt.

Ik heb mijn dealer nu al 3 keer gevraagd wat de kosten voor aanpassing achteraf van de de koeling zijn. Ik krijg hierop geen antwoord. Volgens dealer is het lastig te achterhalen welke onderdelen nodig zijn. Ik denk dat Pon het gewoon niet wil vertellen, want als het leverbaar is, zal het ook nodig zijn. Hiermee spreken ze zichzelf dan tegen. Volgens mij is het in EKTA zo na te kijken wat nodig is............

Fucky

Senior Member
ik wordt zo moedeloos van PON......als je bij de bestelling af fabriek een aangepaste koeling krijgt en bij achteraf inbouw niet dan zal ik achterlijk zijn, maar dan lijkt het me noodzakelijk. Ik heb hetzelfde bij de nieuwe Leon (=mqb platform). In duitsland MOET je de koeling aanpassen bij gebruik trekhaak, anders vervalt je garantie (volgens www.seatforum.de). In Nederland blijft PON volharden dat het niet nodig is. Ik zou toch graag een antwoord van ze krijgen waarom in Duitsland wel en in Nederland niet. Rij ik van de zomer met 30 graden de Brenner op, dan raakt mijn auto zonder aanpassing niet oververhit en zou die van mijn mede Duitse vakantieganger zonder aanpassing wel oververhit raken. Hoe vaker je dit leest hoe lachwekkender dit wordt.
zou graag willen weten wat er aangepast wordt in Duitsland........iemand?

Racer-X

Actief lid
zou graag willen weten wat er aangepast wordt in Duitsland........iemand?

Ik wil als leaserijder helemaal geen trekhaak af fabriek ivm bijtelling.
Dat verhaal van die extra klopt. Bij VW & Audi is het al jaren zo geregeld. Persoonlijk gebruik ik de trekhaak alleen maar om 'n fietsendrager te kunnen plaatsen.
Hiervoor heb ik geen extra grote koeling nodig. Kosten voor levering & montage afneembare trekhaak (13p) achteraf € 959,- excl btw.

Fucky

Senior Member
prijs is incl BTW en montage!
De xtra koeling vindt ik nergens terug! ook niet op het duitse forum!

Fucky

Senior Member
Gisteren mijn nieuwe Octavia HB 1.4 tsi opgehaald, wat een kar! Een black Beauty!
Onvoorstelbaar zoals dat allemaal er uit ziet en presteert. trekhaak(afneembaar) compleet ingebouwd en aangemeld in de boordcompu! COMPLIMENTEN NAAR SKODA SCHIPPER TE ZWAAG!

CDK

Forumguru
laat die footooos maar komen hoor :)
gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en veel rijplezier toegewenst!

greetz Corné

Gisteren mijn nieuwe Octavia HB 1.4 tsi opgehaald, wat een kar! Een black Beauty!
Onvoorstelbaar zoals dat allemaal er uit ziet en presteert. trekhaak(afneembaar) compleet ingebouwd en aangemeld in de boordcompu! COMPLIMENTEN NAAR SKODA SCHIPPER TE ZWAAG!
Is het een trekhaak die je zelf eronder moet klikken, of heb je een hendel vanuit de kofferbak?

Fucky

Senior Member
dat van die koeling zal eens vragen, weet niet of dat hier ook gedaan wordt! alle onderdelen incl trekhaak zijn los geleverd door Skoda!
dit staat in de inbouw handleiding van mijn nieuwe trekhaak op de O HB

Bijlagen

• trekhaak-koeling.jpg
    trekhaak-koeling.jpg
    186,7 KB · Weergaven: 75
Bovenaan Onderaan