Als je een alu velg verhit kan je hem gelijk ook opnieuw poedercoaten of wat dan ook.
Ik heb 5 Trifid velgen en kon voor een koopje een nieuwe kopen ergens bij een dealer in het noorden. Maar die 5-de velg kan natuurlijk ook in de kofferbak blijven en in geval van nood eruit komen.
Valse spanningen daar weet ik wel iets van ... bij een fietswiel. Ik had als tiener een oud wiel dat ik weer perfect recht had gekregen met de spaken waarvan de spaaknippels niet vastgeroest waren. Toen ik daarna met dat voorwiel om de trapper van mijn maatje haakte, klapte het in een keer dubbel en kon ik met een plek op mijn scheenbeen zo naar voren over mijn stuur heen afstappen. Het was in een keer dubbel geklapt. Mijn maatje lande o.a. helaas op de muis van zijn hand....
@Disaster-Master ; nee de 40 ben ik 14 jaar geleden gepasseerd...
Ik begrijp wat je bedoeld aangezien ik sinds 1998 zeker 1x jaar dwars door Polen naar Lublin rijd. Maar de wegen in Polen zijn nu al jaren vaak beter dan in Nederland en zeker België. Vaak omdat ze nieuw zijn aangelegd. Maar in de steden (shaken, not stired) en 10 - 20 jaar geleden op de hoofdwegen kon het bar zijn. Op mijn routes heb ik een eens een stuk gehad waar de rand van de geul in het asfalt zo hoog was als een stoeprand, of een gekozen bosweggetje in een omrij-route zo bol was dat met hogere snelheid het midden van de bodem de weg raakte, of ergens een flink gat in het asfalt. Maar ja, dat begon ook met 50 km snelweg en nu zijn alle 630 km die ik op de directe route rijd snelweg waarvan je grote delen 140 km/uur mag en kàn rijden.
Het hangt natuurlijk ook af van de visie en vooruitkijken van de berijder af.