Mijn auto is nu finish gebalanceerd. Het hielp een beetje, maar niet het gewenste effect. Nu 10K gereden. Het trillen blijft storen. Mogelijk dat zo meteen de zomerbanden de auto wat meer tot rust brengen.
Dat zou niet mogen! Winterbanden of zomerbanden, de auto mag niet opeens interieurtrilling veroorzaken.
Ik weet zeker dat het niet uit gaat maken, tenzij ze niet goed hebben gefinished...
De trilling blijf je houden, ook bij de zomerbanden.
Het duurste programma bandencheck heeft bij mij maar één trillingsoort weggehaald! Er blijven nog twee soorten trilling over:
- trilling van de DSG bak door domme software
- motortrilling in carrosserie
Vandaag merkte ik dat als ik 80 km/u rijd, de boordcomputer aangeeft dat ik moet schakelen van de 4e naar de 6e versnelling. Als ik de boardcomputer volg, gaat de auto heel onaangenaam rijden. Het trillen wordt erger dan normaal en het stuur trilt zichtbaar. Ik rijd daarom 80 constant in de 4e versnelling, terwijl de boardcomputer aangeeft dat ik naar de 6 moet.
Identiek bij mijn DSG, hoewel u een schakelbak hebt. De DSG accepteert zulke lage toerentallen dat hij gaat zeuren, mopperen en trillen.
Ben blij dat ik vrijdag naar de DSG-doktor mag.
Voor jouw auto geldt: hooguit versnelling 5 accepteren en schakelindicator negeren. Wel irritant zichtbaar in display, lijkt me.