Trommel of schijf?

EdZ

Donateur
Ik snap het eigenlijk niet helemaal. Mijn vorige RR uit 2007 (1.4) had schijven achter en mijn huidige RR (2010 1.2TSI 77kw) heeft ook schijven. Waarom heeft @Rosinfield met zijn 1.2TSI 77kw dan trommels? :arghh:. Lijkt me sterk dat de Fabia en RR daarin verschillen. En de RR was ook zo hier en daar met trommels geleverd begrijp ik.

Heeft niets te maken met ESP zoals ik in een ander draadje las, want dat heb ik niet. Denk ik.

EdK

Forumguru
Heb je wel eens van achter naar je RR gekeken ?
Je wielbasis achter is breder dan de voorzijde
De voorzijde is uit het rek van de Fabia getrokken
En de achterzijde uit het rek van de Octavia !

Maar weet dat er meerdere zijn met de uitvoering van @Rosinfield en die achter de trommeltjes hebben zonder de stokjes

EdZ

Donateur
@EdK: jawel, maar omdat de steekmaat gelijk is aan de Fabia (en niet aan de Octavia) ging ik er maar van uit dat de remmen van de Fabia komen. Dat lijkt te kloppen omdat de onderdelen bij Mr Auto dezelfde bestelnummers hebben.

EdZ

Donateur
Maar niet aan de Octavia II. Model RR is uit 2006 en de Octavia II uit 2004. Ik neem aan dat ze dan niet de Octavia I als uitgangspunt hebben genomen.

EdK

Forumguru
Das best apart. Wist ik niet.
En zo zie je maar , een mens is nooit te oud om te leren...

Dat de Octavia 2 in nederland uitkwam is er nog lange tijd ook nog de Octavia 1 gewoon geproduceerd en was ook in NL gewoon te koop.

EdZ

Donateur
Nou, das lekker dan. Heb ik een auto uit 2010, zit er een achteras model 1996 onder...

EdK

Forumguru
Maar je kunt kletsen wat je wilt, maar de Roomster stuurt hierdoor wel snaarstrak
Althans dat was mijn mening dat ik nog RR reed...

Spierings

Forumguru
Waarom zou je iets veranderen wat goed is...

Een Octavia 1 heeft gewoon een zeer goed onderstel welke ook nog eens weinig onderhoud nodig heeft.. Dat is tegenwoordig nog wel eens anders..

Ligflits

Senior Member
Bij de Fabia 1.2tdi greenline zijn ze rond juli/aug 2011 over gestapt van trommels achter naar schijven achter. Ik heb een "modeljaar 2012" van begin juli 2011 met trommels achter, maar iets jongere GL van hetzelfde modeljaar hebben ineens schijven. Dus er kan zelfs tijdens een modeljaar iets wijzigen in de confuguratie.

Bovenaan Onderaan