Octavarium
Actief lid
@ Hemi24: Kan ik uit deze opmerking opmaken dat je van mening bent dat het onzin is wat ik zeg? :crazy:
Ter bewijs van het feit dat de mijn stelling juist is overleg ik bewijs 1a van art. 10 ABT sportsline, de vermogenskromme van een stage 1 2.0 TDI versus de vermogenskromme van een stage 1 1.8 TSI :
Zoals je ziet heeft een stage 1 1.8 TSI vanaf +- 4200 toeren +- 200pk en begint op dat moment pas echt van z'n plek te komen (vermogen stijgt nog door tot +- 210 pk bij +- 6100 toeren). Het vemogen daalt na 6800 en iets voorbij 7000 wordt de fuel cutoff geactiveerd. Het vermogen van 2.0 TDI daalt al na 4000 toeren. Bij 4500 toeren voelt het al alsof deze motor geen fut meer heeft en schakel je vanzelf op.
Koppelkromme staat er weliswaar niet in, maar ik heb in beide auto's gereden en neem maar van mij aan dat het (overigens hogere) koppel van de 2.0 TDI er heel wat lomper inklapt dan dat van een 1.8 TSI. Bij de stage 1 2.0 TDI vloog ik zowat door de achterruit bij volgas, terwijl dat bij mijn auto (een stage 1 1.8 TSI) heel wat geleidelijker gaat.
..ik weet trouwens niet waarvoor ik dat balkje wat je meestuurt zou moeten gebruiken. Er zijn iets teveel variabelen (denk aan gekozen versnelling, overbrengingsverhoudingen, zoals FD e.d.) om dat te kunnen gebruiken.
Bij 6800 toeren in z'n 6 rijdt een stage 1 1.8 TSI +- 250km/uur op de teller. Of een 2.0TDI die snelheid haalt durf ik niet te zeggen.
Ter bewijs van het feit dat de mijn stelling juist is overleg ik bewijs 1a van art. 10 ABT sportsline, de vermogenskromme van een stage 1 2.0 TDI versus de vermogenskromme van een stage 1 1.8 TSI :
Zoals je ziet heeft een stage 1 1.8 TSI vanaf +- 4200 toeren +- 200pk en begint op dat moment pas echt van z'n plek te komen (vermogen stijgt nog door tot +- 210 pk bij +- 6100 toeren). Het vemogen daalt na 6800 en iets voorbij 7000 wordt de fuel cutoff geactiveerd. Het vermogen van 2.0 TDI daalt al na 4000 toeren. Bij 4500 toeren voelt het al alsof deze motor geen fut meer heeft en schakel je vanzelf op.
Koppelkromme staat er weliswaar niet in, maar ik heb in beide auto's gereden en neem maar van mij aan dat het (overigens hogere) koppel van de 2.0 TDI er heel wat lomper inklapt dan dat van een 1.8 TSI. Bij de stage 1 2.0 TDI vloog ik zowat door de achterruit bij volgas, terwijl dat bij mijn auto (een stage 1 1.8 TSI) heel wat geleidelijker gaat.
..ik weet trouwens niet waarvoor ik dat balkje wat je meestuurt zou moeten gebruiken. Er zijn iets teveel variabelen (denk aan gekozen versnelling, overbrengingsverhoudingen, zoals FD e.d.) om dat te kunnen gebruiken.
Bij 6800 toeren in z'n 6 rijdt een stage 1 1.8 TSI +- 250km/uur op de teller. Of een 2.0TDI die snelheid haalt durf ik niet te zeggen.