Nooit te oud om te lerenWeer wat wijzer. Dacht dat de 122 pk versie alleen in de Golf 6 geleverd is
Dat is echt de allereerste 122pk versie op een 2008 Golf
In 2009 zijn er nl. weer verbeteringen op gedaan
Bij de overgang van Golf V naar VI en ook bij de introductie van de O2FL in 2009 is er een verbeterde CAXA toegepast.
De TSI is er al sinds 2005 en kende vooral in de beginjaren enorm veel problemen.
De 1.2 TSI is ook in 2009 geïntroduceerd en vooral de bouwjaren 2009 t/m 2012 kennen het kettingprobleem
De 1.4 TSI bouwjaar 2009 t/m 2012 kent vooral het nokkenasversteller probleem en in mindere mate die opgerekte ketting.
Het is me wat met die TSI's. Door de loop der jaren zie je wel verbeteringen. Nu weer enkele TSI's met distributieriem en ook weer indirecte injectie om vervuiling tegen te gaan
@newwolf84 Hou ons op de hoogte van de stand van zaken en draag je nu opgedane kennis (zoals over het verschil in kettingen) subtiel over aan de dealer. Heeft @ertromp of @Monteurtje
Je vertelt ze misschien niks nieuws maar het maakt ze wel duidelijk dat je op de hoogte bent...
@ertromp Die code voor de verbeterde ketting waar kan ik die vinden?
Ik moet zelf ook even checken want de mijne is van 2012.
Effe je motor uit elkaar halen.
Is natuurlijk (maar helaas) niet aan de buitenzijde te zien. En jij hebt net als ik een 1.4TSI en daar zit een ander type ketting in
@ertromp welke olie adviseer jij trouwens voor dit type motor ? Had met de afleverbeurt aangegeven dat in amper 13.000 km pj rij en dat ik jaarlijks olie wilde wisselen. Er zit nog steeds een sticker in met LET OP ! longlife olie.
Vraag me af of dit dan ook daadwerkelijk gebeurd is.
Nee helaas. Die methode werkt niet op de 1.2TSI en 1.4TSIDit is dan wel voor de 1.8tsi, mij niet bekend of je dit ook met andere tsi motoren kan doen:
http://www.skodaforum.nl/forum/i/1-...n-distributieketting-en-kettingspanner.25539/