Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Dit klinkt niet als het ketting probleem. Als je een koude start doet met je auto dan kun je het probleem met de ketting het beste horen. Je hoort dan gelijk bij de start een geraas wat na enkele seconden verdwijnt.
Op welk moment heb je deze film gemaakt? Nadat de auto enkele minuten loopt? Heeft de auto hiervoor enige tijd geleden stil gestaan? Enigszins tikken tijdens het lopen doen alle TSI's 1.2
Welke olietemperatuur had je toen je filmde en met welke olie is de auto afgevuld? Wanneer moet de auto een onderhoudsbeurt krijgen?
Ja soms heeft ie het wel en soms niet. Nu op dit moment had ik net een stukje gereden en bleef hij het gewoon houden. Als hij stationair loopt hoor je het dus, en als ik dan een heel klein beetje gas bij geef, dan is het weg. Tot hij weer terug valt naar de 800~900 toeren. Binnen in de auto hoor ik het dus ook goed, wat heel irritant is
Ik heb gelukkig een maand garantie op de draaiende delen. Maar leuk is anders...
Oké Dan zeker even de garage bezoeken waar je de auto gekocht heb als je twijfel hebt maar het tikken is niet een eerste aanwijzing voor ketting en/of spanner. Dan moet je echt geraas horen bij de start
Lijkt me eerlijk gezegd geen ratel v.w.b. de ketting. Die klinkt naar mijn idee echt wel anders, meestal na een koude start 3 a 4 seconden waarna het weg is.
Dit was mijn ratel voor wat betreft de kettingspanner:
Denk dat je nu wel duidelijk hoort dat jouw ratel écht wat anders klinkt.
Wat dit geluid dan precies is, geen idee, maar ik heb precies hetzelfde hoor.
Ja vreemd! Maar omdat ik de auto niet om de hoek heb gekocht, ga ik eerst even naar Martin Schilder (plaatselijke VW Seat en Skoda dealer).
Kijken wat hun ervan vinden. Daarna bel ik de dealer op waar ik hem vandaan heb (Autobedrijf Rijswijk in Veen).
Tikken doet die motor sowieso. Dat is de hoge druk pomp voor de benzine. Die in het midden van de cilinderkop zit. Maar het is iets erger als normaal denk ik. Een waterpomp kan soms ook een ratelend geluid maken. 2 keer gehad.
Multiriem eraf halen en opnieuw luisteren. Dat kun je beter door de garage laten doen.
Heel normaal dat geluid dus. Wat je wel kan hebben bij bepaalde situatie (info van etromp komt nu):
Krijg je bij een start waarbij de koelvloeistof temperatuur tussen de 18 en 33 graden is en de auto heeft zeker 6 uur stil gestaan Ontsteking wordt vervroegd en extra brandstof ingespoten.
Dit kun je ook zien, want je toeren blijven gedurende een 40 seconden hoger (1200 toeren) en dan gaat het weer naar beneden tot zo'n 700 toeren.
Ja, dit klinkt herkenbaar. Had ik ook in mijn 1.2TSi Altea, maar schijnt dus normaal te zijn.
Met de kap dicht klinkt het als het goed is een stuk beter.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.