Tsi ratel?

Zespri

Forumguru
Ehh nu de conclusie ... dus Beedeewee kan beter zijn TSI tje gebruiken om de heg te snoeien dan mee te rijden.... en nu maar hopen dat tie niet een flatje bewoond ... zucht die gebruiksaanwijzingen zijn dus ook zo onduidelijk he...:sterretjes:

markvrs

Actief lid
Hallo allemaal!

Is dit het geluid van m'n ketting? Ga er morgen sowieso mee naar een garage, maar ben toch ook benieuwd naar jullie mening.
Luister (en huiver):(

Alvast bedankt!
Hoor je ook het geluid binnen bij het dashboardkastje vandaan komen? Ik denk dat het de kabel die voorlangs het expansietankje loopt is als je die aandrukt is het geluid weg als het goed is

Laatst bewerkt:

markvrs

Actief lid
Ja daar komt het geluid vandaan ja! Welk kabeltje is dat? En waar vind ik die?
Dat kabeltje loopt voor je expansietankje langs en zit naar beneden geplugt in een soort rechthoekig blokje als je dat kabeltje vast houdt of iets naar beneden drukt is geluid weg zit vaak speling op

Laatst bewerkt:

Beedeewee

Forumguru
Ben toch eerst even langs de plaatselijke Skoda dealer geweest, om daar te laten luisteren. Uiteraard maakte de motor geen vreemd geluid meer... :banghead:
Maar gelukkig had ik het filmpje nog:yeehaa:De monteur vertelde me meteen dat het de ketting of ketting spanner is:angry:
Hierop direct de dealer gebeld, waar de Skoda vandaan kwam, en hier wordt binnenkort dus kosteloos m'n ketting vervangen!
Bedankt voor al jullie tips en reacties! Ik hou jullie op de hoogte!

newwolf84

Forumguru
Hmzz idd ben geen monteur maar heb nu nog steeds hetzelfde geluid wat jij ook hebt en bij mij is de kettingspanner vervangen, het geraas wat ik in het filmpje had heb ik niet meer maar nog wel het geluid wat jij ook hebt in het filmpje...

Maar wel goed dat er wat aan gedaan wordt en zoals @ertromp ook al aangaf, ik hoop voor je dat het probleem opgelost is.

oco1979

Forumguru
Dit is mijn motor:

Heel normaal dat geluid dus. Wat je wel kan hebben bij bepaalde situatie (info van etromp komt nu):

Krijg je bij een start waarbij de koelvloeistof temperatuur tussen de 18 en 33 graden is en de auto heeft zeker 6 uur stil gestaan Ontsteking wordt vervroegd en extra brandstof ingespoten.

Dit kun je ook zien, want je toeren blijven gedurende een 40 seconden hoger (1200 toeren) en dan gaat het weer naar beneden tot zo'n 700 toeren.

klinkt lijk een diesel die sta te nagelen.

Schoon is wat anders.

Bovenaan Onderaan