Hoe is dit afgelopen? Ik heb sinds 1 dag ook een 1.2 TSI en die maakt precies hetzelfde tikkende geluid. Gelukkig 6 maanden garantie. En bij 80k zou de ketting al gedaan moeten zijn..........Zo, das nog eens een snel en goed bericht!
Daar had ik nog geen eens over nagedacht. Maar v.w.b. de ketting, volgens mij zat er wel een gemodificeerde nu in. Maar dat zal ik nog eens navragen.
Bedankt voor je bericht!
Huh? Maar dan het geluid toch van een andere kant, of leek het zoveel op elkaar?. Mooi dat het zo is opgelost maar vrees dat ik nog perikelen ga krijgen.Toevallig dat je het vraagt, want ben vandaag naar de Skoda dealer geweest en deze heeft me gelijk geholpen! Het was m'n brandstof leiding onder de passagiersstoel. Daar zit een soort huls omheen die los zat en deze heeft de monteur weer vast gezet! Gelukkig niks ernstigs!
Lijkt me eerlijk gezegd geen ratel v.w.b. de ketting. Die klinkt naar mijn idee echt wel anders, meestal na een koude start 3 a 4 seconden waarna het weg is.
Dit was mijn ratel voor wat betreft de kettingspanner:
Denk dat je nu wel duidelijk hoort dat jouw ratel écht wat anders klinkt.
Wat dit geluid dan precies is, geen idee, maar ik heb precies hetzelfde hoor.
Een koude motor zal altijd meer geluid maken, maak een klapperen geluid is nooit goed.Hallo vraagje,
Dit is toch als ik het zo hoor gewoon een koude motor die na starten niet ditrect olie bij de cilinders zuigers heeft en dan dus iets tikt. daarna is het weg dus hier is toch niets aan de hand of heb ik het mis???
dank je