Tuner111
Forumguru
Daar wacht ik geen 6 maanden mee hoor De eerste mods zijn besteld of liggen al hier bij me thuisDe eerste 6 maanden toch, en dan beginnen met wijzigingen?
Daar wacht ik geen 6 maanden mee hoor De eerste mods zijn besteld of liggen al hier bij me thuisDe eerste 6 maanden toch, en dan beginnen met wijzigingen?
Wel ver gedacht inderdaad. De veren zijn niet zo sterk dat ze bij ontgrendelen direct open schieten, je zult de motorkap alsnog een stukje omhoog moeten tillen..Kan mij daar wel iets bij voorstellen. Stel dat je een accident hebt waarbij de motorkap uit het slot schiet, gaan de gasveren de motorkap omhoog duwen wat een gevaarlijke situatie zou kunnen veroorzaken. Wel redelijk ver gedacht. Hoe groot is de kans dat zoiets gebeurd ….
Eerste gedacht is idd “besparing” maar die stok die er nu als vervanging is, kost zeker niet minder dan een setje gasveren.
Zei het toch dat het ver gedacht was maar in functie van “veiligheid” lijkt mij dit een plausibele verklaring.Wel ver gedacht inderdaad. De veren zijn niet zo sterk dat ze bij ontgrendelen direct open schieten, je zult de motorkap alsnog een stukje omhoog moeten tillen..
Maar als je dan toch al een accident hebt dan zal die eventueel, mogelijk, misschien uit zichzelf omhoogklappende motorkap toch geen extra kwaad doen?Dus in het vergezochte gedacht zorgt de kracht die ontstaat door de botsing dat de motorkap wel stukje omhoog gaat tot de gasveren effectief werken
Zeer onwaarschijnlijk: de vergrendelhaak moet je naar voren trekken om te openen, dus bij een ongeluk moet eerst de balk met het vergrendelgat net onder de motorkap zo ver naar achteren verplaatsen dat de kap kan openen, onwaarschijnlijk dat de motorkap dan niet geraakt wordt en niet vervormd. Dan is het ook nog zo dat motorkappen bij een aanrijding tegenwoordig zo ontworpen zijn dat ze knikken in de lengte richting, zodat de motorkap niet door de voorruit geduwd wordt, en de geknikte motorkap ook een soort bescherming is dat voorwerpen richting voorruit waarschijnlijk eerst de geknikte motorkap raken, en dus omhoog gelanceerd worden. Kijk maar eens wat foto's van gecrashte auto's (bijv. op sloperijen) dan zie je dat bij bepaalde modellen bij een frontale aanrijding de motorkap altijd op hetzelfde punt knikt.Kan mij daar wel iets bij voorstellen. Stel dat je een accident hebt waarbij de motorkap uit het slot schiet, gaan de gasveren de motorkap omhoog duwen wat een gevaarlijke situatie zou kunnen veroorzaken. Wel redelijk ver gedacht. Hoe groot is de kans dat zoiets gebeurd ….