Tuner's Skoda Octavia RS Combi TDI DSG met veeel optie's...

Tuner111

Forumguru
20150710_213616.jpg

nu wel @Antera @Taffy :D

... @Tuner111... Een nieuwe wagen gekocht en nu begint de "Tuning" pas...langzaam en weloverwogen :thumbsdown:

hoe bedoel je @Arco ? :) heb nog niks aan men wagen "getuned" hoor :)

bartvw

Forumguru
Bram mooie update heb er zelf ook naar gekeken alleen was ik bang als daar krassen opkomen, ik het ook zonde vind.
Ik wil een folie erop plakken maar ben een beetje laks ermee.
Hoe bevalt je auto?

Grt Bart

Tuner111

Forumguru
@bartvw als er echt te erg krassen op komen kan je het zonder veel problemen het er af doen en nieuwe plaatsen.

De auto bevalt me enorm goed. Dat die 1500 km er maar snel op staan. Kan ik hem is loslaten op de autobann :D

peterrapid

Forumguru
Goh je hebt veel goeie merken, ik gebruik graag de jetseal 109 van Chemical Guy's en ofwel de butterwetwax of de hardwax pete's 53 maar je hebt ook van poorboys de black hole exp sealant wat heel goed is. Collinite is ook een heel goede wax. Hangt er vanaf wat je budget is beetje. Je moet anders maar eens een sms sturen en anders spreken we eens af om je rs een eerste beurtje te geven en dan zie je welk effect alles geeft voor je zelf experimenteert met van alles ... En dan ineens voor 1000 euro aan materiaal hebt waar je nog derde van gebruikt. Beginnersfout van mij.

bartvw

Forumguru
Peter als ik het goed heb is blackhole om kleine oneffenheden in de lak te verbergen.
Ik zou dus een beetje opletten met de hulp.van Peter ,Bram :D.

Grt Bart

peterrapid

Forumguru
@bartvw black hole is een sealant filler heel juist, als je geen kleine krassen hebt gaat de filler er ook niet op werken hoor, alle sealants hebben een of andere vorm van filler in zich ... btw ik gebruik vooral de jetseal 109 als sealant (ook met fillers) vooral als beschermlaag om zo weinig mogelijk krassen te krijgen.

bartvw

Forumguru
Peter misschien heb je wel gelijk en heeft Bram geluk dat ik niet om de hoek bij hem woon.
Maar wat mij bijstaat is dat blackhole voor donkere kleuren is om meer een diepere kleur en glans te geven.
En moet afgetopt worden met een wax of sealant.

Grt Bart

peterrapid

Forumguru
Blackhole gaat goed op metallic, race-blue wordt al als een donkere kleur aanzien hoor. En ik weet dat er velen zijn die het op alle metallic kleuren gebruiken en met goede resultaten als ik de foto's mag geloven. En ik gebruik het zelf niet maar is een filler en geen beschermlaag zoals je al aangeeft. Daarom jetseal 109 gewoon is goed en vrij correct van prijs als sealant :thumbsup:

Bovenaan Onderaan