Tuner's Skoda Octavia RS Combi TDI DSG met veeel optie's...

CDK

Forumguru
Volgende keer Michelin Pilot Super Sport monteren en je grip zal verbeteren, vol gas zonder slip met dit vermogen op de voorwielen zonder sper is een illusie ;)

Mettes

Forumguru
Ook met asr uitgeschakeld treed dit fenomeen op.
Het is de voortrein die begint te bokken.
Dit is hetgene waar ik al langer over bericht en wat ik als een zwaar minpunt aan de RS ervaar.
Bij een volgende bandenwissel ga ik het advies van Corné volgen.
De voorste banden zijn na 18000 km toch bijna opgesoupeerd.:D

CDK

Forumguru
Pilot Sport 3 is goed, Pilot Super Sport beter, met de Cup 2 banden heb ik persoonlijk geen ervaring qua grip prestaties op nat en droog. Wellicht dat @sitechris hier enige ervaring mee heeft? Of @MarcoO2?

CDK

Forumguru
@boontjeRS, dunlop zou ik niet doen, op de Fabia (140pk) van m'n vrouw zitten dezelfde Bridgestone banden als bij jou, maar ook daar wheelspin :(

yesRS@

Forumguru
@Mettes: was toch schrikken de eerste keer, waren echt harde klappen zoals een hamer op een aambeeld:pieker:
De volgende auto zal met dit soort vermogen toch een 4x4 zijn.
Stond een paar weken terug aan de stoplichten naast een superb 4x4 V6 , dat ding ging er als een raket vandoor:greedy:
Nu , op droog wegdek vind ik het best meevallen en ik rij altijd met veel plezier in de rs.
Door de tractie op nat wegdek twijfel ik of een tuningkuur zin heeft.
Spacers 10 mm. Aan beide zijden zijn alvast besteld:D

CDK

Forumguru
Door de tractie op nat wegdek twijfel ik of een tuningkuur zin heeft.
Spacers 10 mm. Aan beide zijden zijn alvast besteld:D
Heeft zeker zin en gaat je echt driving fun opleveren :jaja: alleen in de eerste 3 versnellingen gedoseerd gas geven en daarna vol genieten!

Spacers gaan super staan! :thumbsup:

Joske

Forumguru
Het is alleszins ook merkbaar bij mijn bolide... ASR grijpt gewoon veel te bruut in. Dit icm een lichte voortrein levert zo een toestanden op. Sper gaat hierin niets veranderen mijn inziens.
Banden zal de beste winst opleveren denk ik :)

Tuner111

Forumguru
11231039_846230642124010_8741653299802504709_o.jpg

nog een fotoke :D

yesRS@

Forumguru
Het is alleszins ook merkbaar bij mijn bolide... ASR grijpt gewoon veel te bruut in. Dit icm een lichte voortrein levert zo een toestanden op. Sper gaat hierin niets veranderen mijn inziens.
Banden zal de beste winst opleveren denk ik :)
Je hebt gelijk Joske, merk wel een verschil in grip tov mijn 1.4 tsi , weet niet meer wat daar op lag maar de rs legt iets meer gewicht op de voortren. Het is vooral het koppel dat het hem doet.

Bovenaan Onderaan