philippe bakker
Forumguru
AMG valt niet te chippen.Eens benieuwd of je ook zo zou denken bij vb een AMG. Als je daar een motorblok mag vervangen op eigen kosten ...
AMG valt niet te chippen.Eens benieuwd of je ook zo zou denken bij vb een AMG. Als je daar een motorblok mag vervangen op eigen kosten ...
Een extern bakje zeker? Want erin geraken is echt niet Vd poes se. Apec doet het niet.
Staat specifiek chiptuning. Dus veronderstel niet via powerbox.Een extern bakje zeker? Want erin geraken is echt niet Vd poes se. Apec doet het niet.
Heinz... overlaatst ging een collega bakker daar zijn panamera hybrid chippen. Eenmaal thuisgekomen deed die auto heel raar. Is hij maar terug gegaan om alles terug origineel te zetten en bij zijn eerst volgend Porsche bezoekje zag de garage dat direct en heeft hij een blaam gekregen.... ze zullen wel zeggen dat ze het kunnen ...Staat specifiek chiptuning. Dus veronderstel niet via powerbox.
Heinz kan ook de AMG chippen, dus onmogelijk is het niet.
APEC ... zeer kleine speler ... middelen zullen niet altijd voor hande zijn om specifieke data te kopen.
In geval van tuning zal invoerder zeggen "betaal alles maar zelf". Coulance is een gunstregel van de invoerder.
Je zult hoe dan ook elke keer dat je auto naar de dealer gaat, het zaakje moeten uit- en weer inbouwen
Dat klopt, maar als het daarmee onzichtbaar blijft voor een dealer en je dus ook geen risico loopt op verval van garantie, dan is het wellicht nog een alternatief.
Maar dan moet het ook daadwerkelijk onzichtbaar zijn voor een dealer en het in en uitbouwen moet je eenvoudig zelf kunnen doen.
Last but not least is het ook nog de vraag of je het wel moet willen met een externe ECU.
Dat je je garantie verliest lijkt me eerlijk gezegd niet meer dan logisch. De fabrikant garandeert datgene wat hij gebouwd en afgeregeld heeft, daar heeft ie invloed op, daar heeft ie over nagedacht. Hij heeft een goed idee over percentages problemen die zullen optreden (risicoanalyse), en verrekent de kosten van garantieclaims wel in de nieuwprijs. Als je dan zelf veranderingen aanbrengt (of laat aanbrengen uiteraard) dan zijn dat zaken waar de fabrikant geen invloed op heeft, de auto is niet meer de auto die hij gebouwd heeft, marges worden mogelijk iets kleiner dan bedacht door de fabrikant, en deze hoeft dus ook niet meer op te draaien voor eventuele problemen vind ik.
Nog steeds logisch, want vanuit de fabrikant gezien is er dan toch door een niet-geautoriseerde derde aan de auto geknutseld.In dat geval zijn de veiligheidsmarges dus niet kleiner dan de waardes die de fabrikant hanteert, maar garantie krijgen blijft dan toch een heel lastig iets.