Turbo defect ??

O3C1.4TSIDSG7

Senior Member
Hier de foutmeldingen.
Als iemand daar iets kan aan vastknopen dan hoor ik het graag.
 

Bijlagen

  • CCE04122019.pdf
    667,2 KB · Weergaven: 48

Cordoba

Forumguru
Als ik naar de foutcodes kijk, denk ik dat een vastzittende wastegate zou kunnen, maar ik sluit ook niet uit dat het een puur electronisch/elektrisch probleem is: bedrading van de druksensor of druksensor zelf kunnen ook het probleem zijn. Als ik aan de hand van de foutcodes op de site van Gerrit Speek ga kijken, zie ik zelfs aanbevelingen om de zekeringen goed te checken, en door te meten om zeker te weten dat die in orde zijn. (als door een zekering met kuren de sensor geen spanning krijgt, kun je wel eens vreemde ingrepen van de ECU krijgen.
 

oco1979

Forumguru
regeling turbo,wasgate dus.
Is dat een elektronische of vacuüm gestuurde ?
Variabele turbo(1.0tsi hebben dat al maar dacht 1.4tsi niet)

Anders eens kijken naar de vacuümleidingen.
 

O3C1.4TSIDSG7

Senior Member
Ik ben bij 2 onafhankelijke VAG-specialisten geweest. Zelfde verdict: de drukregelaar gaat soms buiten zijn limieten.
Ook zelfde conclusie: ganse boel vervangen.
Grootteorde ook dezelfde offerte-prijs.

Kortom: op dit ogenblik is de turbo in bestelling en wacht ik op een seintje om te auto binnne te brengen.
 

O3C1.4TSIDSG7

Senior Member
Intussen is de nieuwe turbo al enkele maanden geleden geplaatst.
Ik voel geen enkel verschil.
Enkel mijn bankrekening is een dikke 2.000 euro lichter.
De kerstboom-lichtjes blijven nu wel uit.

Zou deze turbo/drukregelaar ook alweer na 60.000 km en 5 jaar de geest geven of vroeger of (hopelijk veel) later.

Ah ja, je zou verwachten dat er ook een verklaring wordt gegeven ..... Mooi niet.

Denk niet dat ik nog bij VAG-auto's blijf. En kijken bij de Koreanen, denk ik. Die scoren bovenaan de betrouwbaarheidscharts.
 

brepus13

Forumguru
Je kunt ook soms gewoon pech hebben. Er zijn legio auto’s die hun autoleveringen lang met dezelfde turbo doen.
 

Desperado

Forumguru
Klopt. En de meeste gaan kapot door slecht onderhoud en slechte chauffeurs. Krijg er wekelijks meerder binnen voor garantie waarvan 99% wordt afgewezen omdat het externe factoren zijn die ze kapot maken. Voornamelijk veroorzaakt door slecht onderhoud of niet alle noodzakelijke onderdelen vervangen.
 

VAG-man

Forumguru
Onderhoud aan de turbo? Ik heb in verschillende auto's tonnen aan kilometers gereden, maar nooit onderhoud gepleegd aan een turbo.

Ik ben heel benieuwd naar jouw uitleg.
 

brepus13

Forumguru
Je olie schoon houden is wel zo fijn voor een turbo ( onderhoud ) daarnaast heb je als bestuurder best veel invloed door zaken als warm rijden voor grote belasting en na laten draaien na grote belasting. Ook zaken als start en stop kan ik me voorstellen dat die een negatieve werking hebben op je levensduur.
 

hemi24

Forumguru
Denk niet dat ik nog bij VAG-auto's blijf. En kijken bij de Koreanen, denk ik. Die scoren bovenaan de betrouwbaarheidscharts.

Kans groot dat die de turbo van dezelfde fabrikant betrekken, dus dat gaat het verschil niet maken.

En als je geen verschil merkt tussen de situatie vóór en ná de reparatie zou ik als de sodemieter terug gaan naar de partij die de reparatie voor die 2k€ heeft uitgevoerd, i.p.v. hier je beklag te doen..!

:arghh:
 

Desperado

Forumguru
@PizzaPieter ik beoordeel garantieclaims. Grotendeels in overleg met de fabrikanten van de producten.
@VAG-man Ik zeg niet dat er onderhoud aan de turbo zelf wordt gedaan. Maar bij vervangen wordt vaak vergeten te kijken wat de oorzaak is of wordt verzuimd om bijvoorbeeld olieleidingen mee te vervangen. Achterstallig of slecht onderhoud kan slechte verbranding geven cq roetvorming om maar een voorbeeld te noemen. Afgelopen week een geval gezien waarbij de variabele klep vastzat omdat men had verzuimd om een koelvloeistof lekkage goed op te lossen waardoor dit in de turbo is gekomen.
Let wel; het gaat natuurlijk vaker goed dan fout. Gezien de hoeveelheid turbo's die bij ons de deur uitgaan en wat er weer terugkomt is dit maar een heel klein percentage.
En het kan ook zo af en toe gewoon stomme pech zijn, als je dan het geluk hebt in de garantieperiode te zitten wordt alles netjes vergoedt aan de garage. Hoe die het aan zijn klant verkoopt.....dat is niet mijn afdeling:D
 

haassie

Forumguru
Misschien een domme vraag, maar kan een slechte turbo ook tot hoog olieverbuik leiden? Had tot voor kort tussen de 15000km beurten nooit een olielampje branden, wel olieverbuik maar dat lag in de orde van 1:4000. In januari een beurt gegeven en na 5000km (snelweg kilometers) een oliewaarschuwing. Litertje erin om te polsen en plots op 1200km weer de melding, dus nu 1:1200. Ik ben op de hoogte van het VAG CDAA syndroom (en de revisie mocht dit zo zijn)....heb verders geen storingsmeldingen en motor loopt prima. Vroeg het me gewoon af om te kunnen beoordelen waar de centen heen gaan, als ik dit nog wil laten fixen......
 
Bovenaan Onderaan