Turini's en Spacers

Michael83

Senior Member
Hallo allen,

Binnenkort mag ik hopelijk mijn witte O3 ophalen, met 18" zwarte Turini velgen.
Nu weet ik dat het 7,5J 18" ET51 waarde betreft.
Zijn er mensen met spacers i.c.m. Turini velgen en een O3?

Ik zat te denken aan 20mm beiden achter, en 15mm voor, maar past dat?

Hopelijk kan iemand mij helpen..

Michael83

Senior Member
Die had ik voorbij zien komen op mijn zoektocht naar turini en verbreding..
Helaas heb ik weinig voorbeelden met dat type velg...

Joske

Forumguru
en vanwaar de bezorgdheid met het type velg? dat zie je toch niet van vanachter gezien? :D ;)

Michael83

Senior Member
Ik weet niet hoe het zit met de steek en J waardes?
Dat is (las ik) nogal van belang, wellicht ga ik in de fout als ik 20 en 15mm bestel..

Joske

Forumguru
Ik weet niet hoe het zit met de steek en J waardes?
Dat is (las ik) nogal van belang, wellicht ga ik in de fout als ik 20 en 15mm bestel..
oh ok, op die manier, technisch gezien dus.. ik vermoed dat @Antera je hier vast wel met raad en daad zal kunnen bijstaan ;)

Gizzmo

Forumguru
Zelf heb ik ook Turini's besteld, ik ging er eigenlijk vanuit omdat het allemaal velgen van Skoda zelf zijn dat ze allemaal dezelfde ET waarde hebben, de vraag is nu aan andere, welke ET waarde hebben jullie velgen?
Ben zelf ook wel in voor een set spoorverbreders, maar moet nog een maand of 2 wachten.

s-line

Forumguru
Gkb import- kan je ze bestellen maar ook bij @Antera natuurlijk. Je moet alleen bij deze maten ook langere wiel bouten hebben hoor!

Remakil

Forumguru
Er is overigens nog een reden voor me om het niet te doen. Hoe verder naar buiten, hoe meer kans op beschadigingen...

En als iets lelijk is, zijn het gave velgen die niet meer gaaf zijn ... ;)

Antera

Donateur
Breder eerder beschadigen vind ik een beetje vreemd. Waarom zou je een velg sneller beschadigen. Hij gaat een nieuwe auto rijden en zal daarmee nog aan de auto moeten wennen ongeacht hoe de wielen staan

heb je al terug gemailt wij gaan dit regelen. Alleen de keus nog tussen langere wielbouten of vast zetten op de naaf en dan het wiel op de spacer

CDK

Forumguru
Inderdaad klopt de opmerking van @Remakil niet helemaal, als je brede velgen met getrokken banden gaat monteren is het wel schadegevoelig uiteraard ;)

Michael83

Senior Member
Korte wielbouten voor het vastzetten op de naaf. Er gaan verhalen rond op andere fora over APK goedkeuring, maar ook over bredere spoorbreedte (waardoor het eigenlijk niet zou mogen..) maargoed, ik ga op mijn gevoel af, vandaar eerst op de naaf, en dan de velg aan de spacer vastzetten.
Heb je net mijn gegevens gemaild, ik kan écht niet wachten hoe het er uit komt te zien!!
@Remakil , hoe bevallen de velgen m.b.t. vuil? Gezien het zwarte zie je er niets op denk ik, maar blijft t matte ook netjes?

Bovenaan Onderaan