Twee maal drukken bij het afsluiten van de auto

Canon-Eye

Forumguru
OK, dat klopt wel met de ervaring dat juist de nieuwe modellen géén safelock meer hebben. Wat mij betreft jammer.

Wat mij betreft eigenlijk wel prima. Van een tikje op de ruit gaat de deur niet open, en met een ijzerdraadje wil het ook niet echt (zeker niet als de ramen gewoon goed dicht zijn). Om de afgesloten auto van binnenuit te openen moet je tweemaal aan de deurhandle trekken. En da's maar goed ook - ik kom wel eens door buurten waar ik de boel toch maar met de centrale knop dichtgooi. Moet er niet aan denken dat je er in een noodgeval (kortsluiting/brand of zo?) niet uit kan...
 

MacManiac78

Forumguru
Safelock is dus eigenlijk wel iets moois. Via YouTube kan je zo mooie filmpjes zien hoe je geheel zonder een sleutel, alsnog een portier openen kan. Safelock voorkomt dit. Ik zal de voorbeelden maar niet uitschrijven.
Ik had het dus ook verkeerd begrepen.
 

bluskabouter

Forumguru
vandaag is de auto bij de dealer geweest en er is een nieuwe module voor het boordnet besteld.
was inmiddels een verbeterde versie, echter niet op voorraad.had volgens de dealer te maken met een slecht ontvangst van de module.
zodra die binnen is wordt deze uitgewisseld.
tevens is het resoneren van de deurplaat rechtsachter verholpen.
 
Inderdaad. En als je een hond in de wagen hebt terwijl je snel even de winkel binnenwipt dan wil je dat je auto mooi blijft staan, mét inhoud... Safelock laat dan toe je ruitjes op een kiertje te zetten maar toch te voorkomen dat de eerste de beste kleuter in je auto kan.
 

Robbie

Lid
Volgens de handleiding van de O2 noemen ze het de safe-beveiliging en is het 1x drukken > vergrendeling met safe-beveiliging (deuren niet van binnenuit te openen, volledig alarm) en 2x drukken > vergrendeling zonder safe-beveiliging (deuren van binnenuit te openen, alarm gaat er wel op maar zonder de interieurbewaking.

"De centrale vergrendeling is met een Safe-beveiliging uitgerust. Als u de auto van
buitenaf afsluit, worden de portiersloten automatisch geblokkeerd. Het controlelampje
in het bestuurdersportier knippert ca. 2 seconden snel, daarna begint het
gelijkmatig en met langere tussenpozen te knipperen. Met de portierhandgreep
kunnen de portieren noch van buitenaf, noch van binnenuit worden geopend.
Daardoor wordt het openbreken van de auto bemoeilijkt.
De safebeveiliging kan door een dubbele vergrendeling binnen 2 seconden worden
gedeactiveerd."

"Het alarmsysteem wordt geactiveerd bij het vergrendelen van de wagen, ook
als de safebeveiliging is gedeactiveerd. De interieurbewaking wordt hierbij echter
niet geactiveerd."
 

marcpalmen

Nieuw lid
Sinds grote beurt waarbij "lampje stukke lamp" is opgelost moet ik ook 2x op de AB duwen om de auto te vergrendelen. Dealer had hier nog nooit van gehoord. Heb hem beloofd hier rond te vragen maar hier staat nog niets over de oorzaak van dit probleem. Dus bluskabouter of macmaniac78 is het probleem bij jullie al opgelost?

MVG
 

MacManiac78

Forumguru
Ik heb middels VCDS wat aanpassingen aan m'n auto gedaan. Ik ontgrendel eerst de bestuurdersportier en pas dan met een tweede klik de rest van de portieren. Probleem wat ik had "lampje stuk" is prima opgelost. Soms moet ik wel driemaal drukken, maar ik denk dat dat komt doordat ik dan te snel achter elkaar de andere deuren van het slot hebben wil.
 

bluskabouter

Forumguru
neen, heb nog steeds dit probleem, dealer heeft bmc vervangen maar dit had geen resultaat.

Sinds grote beurt waarbij "lampje stukke lamp" is opgelost moet ik ook 2x op de AB duwen om de auto te vergrendelen. Dealer had hier nog nooit van gehoord. Heb hem beloofd hier rond te vragen maar hier staat nog niets over de oorzaak van dit probleem. Dus bluskabouter of macmaniac78 is het probleem bij jullie al opgelost?

MVG
 

bluskabouter

Forumguru
Ik denk dat er een bitje verkeerd staat. Is iemand middels VCDS aan je auto geweest?

nee alleen de dealer heeft e.e.a. ingesteld.
aanduiding l/km, ramen open/dicht middels AB,gordelpiep uit, e.d.
wilde ook needle sweep maar dit konden ze niet voor elkaar krijgen.
verder niemand aan de auto geweest.
 

MacManiac78

Forumguru
Ik wil er best een keer naar kijken voor je. Ik denk dat de dealer toch wat verkeerd gedaan heeft. Ik kan meteel je needle-sweep aanzetten. ;)
 

Antera

Donateur
weet je wat je eens moet doen. Accu loshalen en een kwartier minimaal los laten. Dan alles weer aansluiten en dan nog eens kijken. Soms is een hard reset nodig.
 

Antera

Donateur
zeikers zijn het. Word vaker gedaan en heb het ook al vaker gedaan om bepaalde spookdingen op te lossen
 

bluskabouter

Forumguru
dank je wel voor je aanbod.hopelijk blijft dit geldig?
wil e.e.a. nog even door de dealer laten bekijken, vindt needle sweep wel een leuke gadget.
ga allereerst de optie van Antera gaan proberen, kijken wat dat oplevert.
ben er trouwens wel achter dat, als ik de knop enkele sconden ingedrukt houd dat het de eerste keer wel werkt.



Ik wil er best een keer naar kijken voor je. Ik denk dat de dealer toch wat verkeerd gedaan heeft. Ik kan meteel je needle-sweep aanzetten. ;)
 
hallo mijn fabia juni 2010 heeft sinds het vervangen van de bcm maart 2012 ook dit verschijnsel de ene keer doet hij het wel goed de andere keer niet ben al drie keer terijg geweest maar het zit dus in bcm er zit gewoon een fout in ligt nu bij pon hoop dat het nog op gelost word groetjes gerrit
 
Bovenaan Onderaan