Twee maal drukken bij het afsluiten van de auto

Chatslet

Forumguru
Ik heb dit probleem nu ook, bj 2012. Mot af en toe 2 keer drukken, soms zelfs 3 keer. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de sleutel een paar keer uit mijn handen heb laten vallen terwijl ik met een paar volle tassen met boodschappen naar de auto liep maar ik ga er van uit dat zo'n sleutel dat kan hebben.

Ligflits

Senior Member
Hallo, ik loop ook al een tijdje met dit probleem, en ik ben benieuwd of dit inmiddels is opgelost bij een van jullie (en zo ja, hoe...)

MacManiac78

Forumguru
Probeer de AB eens langer ingedrukt te houden bij openen en sluiten. Dit heeft bij mij de klacht grotendeels doen verdwijnen.

Ligflits

Senior Member
Probeer de AB eens langer ingedrukt te houden bij openen en sluiten. Dit heeft bij mij de klacht grotendeels doen verdwijnen.
Ja dat klopt, maar dat is het omzeilen van het probleem ipv het oplossen. Ik moet nu bewust kijken naar de knipperlichten en luisteren om er zeker van te zijn dat de boel op slot zit. In plaats van dat je er blindelings op kunt vertrouwen.

Chatslet

Forumguru
Bij mij moet je 2x drukken als alle deuren open moeten. 1x is alleen bestuurderskant, 2e keer is de rest. Alleen even snel 2x drukken is er niet bij, moet echt iets van 1 a 2 seconden wachten. Best irritant want dan staat mijn dochtertje al aan de deur te trekken waardoor alles weer op slot schiet.

MacManiac78

Forumguru
Om die reden heb ik dus de "TOET" geactiveerd.
Nu hoor ik op een afstand van *** nog wanneer ik de auto op slot zet.
;)

MacManiac78

Forumguru
Is een instelling van de BCM. Is aan en uit te zetten met VCDS. Het op slotzetten bedoel ik dan. Is anti-carjacking optie om 1 deur met 1 druk en alle deuren met 2x drukken te openen.

michaelg

Nieuw lid
Ik bedoelde een oplossing voor het regelmatig weigeren van de vergrendel knop op de AB voor alle deuren. Het ligt niet aan de sleutel, die is vervangen.

Ligflits

Senior Member
Nee, dealer heeft sleutels een paar keer opnieuw "ingeleerd", maar zonder verbetering.
Dus ook "toet" voor afsluiten geactiveerd, zodat ik niet de knipperlichten hoef te bestuderen tijdens het afsluiten...

MacManiac78

Forumguru
Dan kan het er nog aan liggen dat de zender/ontvanger niet helemaal lekker op de frequentie staan. Een iets te lange of korte antenne kan hier al voor zorgen. Daar is weinig anders (niets) aan te doen, dan een andere sleutel te proberen.

Of.... Je zou ook kunnen vragen de reeds geprogrameerde sleutel(s) te laten verwijderen en ze beiden opnieuw in te laten leren. Mogelijk dat dit wat doet.

Bovenaan Onderaan