Tweedehands 1.6 of 2.0 TDI kopen

Der Einser

Forumguru
Ze worden alleen zo snel gejat,...
Maatje van me had er onlangs een gekocht en binnen 2 weken weg,.. Gebruikt bij een plofkraak en in brand gestoken :cry:

Joske

Forumguru
Af en toe gooiden we iets te eten door de tralies :D ;)

Succes met de verkoop én aankoop van een nieuwe Patrick :thumbsup:

Der Einser

Forumguru
Nou,... Hij hoeft niet weg hoor! Ben er nog steeds zeer content mee.
Alleen bij serieuze interesse ben ik bereid te verkopen.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Der Einser

Forumguru
Inderdaad ook een hele mooie auto.
Veel opties inderdaad.
Alleen de mijne is een bouwjaar nieuwer, minder km's en verbruik ist lager.
Plus ik heb iets meer gecustomizede onderdelen ;).
Budget is hetzelfde hoor !!!

John caravan

Nieuw lid
Ik heb zelf een 2 liter crtdi combi en ik denk dat je het voor het verbruik zeker niet moet laten bij duitse autobaansnelheden zal je minder verbruiken dan met de 16. Ik verbruik bij 130 km / uur een 5 l en met een caravan van 1300 kg er achter tegen een 100 km /uur tussen de 8 en de 9 liter op 100 km.
Als je wat begint te vragen van de lichtere motor zal deze meer verbruiken dan de 2l.

alexrg

Nieuw lid
Bijna een jaar geleden schreef ik mijn reactie, toen de SIICombi net een half jaar in mijn bezit was. Inmiddels een klein jaartje verder en wil graag mijn ervaringen delen. Bovenal is het een heerlijke reiswagen. Vol bepakking met grote 900l koffer op het dak naar Zuid-Frankrijk is totaal geen probleem. Zoeven over de Franse tolwegen. Ik ben erg blij met de keuze voor de 2.0l. De trekkracht schiet nooit tekort en dat is een genot! Deze superb is van 11nov2011 en heeft in mijn bezit (sinds aug 2013) de volgende reparaties gehad:
21-1-2014 Reparatie waterpomp (ook nieuwe distributieriem)
31-3-2014 Verschildruksensor vervangen
16-12-2014 Stadslichtjes vervangen
18-12-2014 vervangen accu (Bosch S4007)
De accu was geen leuk gedeelte. In sep2014 stond ik stil en is de wegenwacht geweest. De accu had een goede testuitslag, dus vervanging werd niet aangeraden. In dec2014 heb ik nogmaals 2x de wegenwacht gehad en daarna heb ik mijn garage onderzoek laten doen. Zowel de wegenwacht als ook de garage testten de accu OK.
Na vervangen van de accu (anders moest er een lek worden opgespoord), was het hele euvel verholpen. De garage vond wel, dat er een te lichte accu in zat. Nu zit er 72Ah in, wat beter zou moeten zijn voor deze auto met veel elektronica, DSG en diesel.

Het verbruik:
woon/werk verkeer (46km binnendoor) komt uit tussen 17,5 en 18,15 km/l (de bc zit er 2,5l boven)
tijdens de zomervakantie, vol bepakking over de Franse tol is het verbruik 1:145
tijdens de zomervakantie, zonder bepakking over bergweggetjes is het verbruik 1:13
tussen aug2013 en nu is de min en max: 12,35 en 18,67 km/l

Ik kan zeggen, dat op de winterbanden (Michelin Pilot Alpin 4 205/55 R16 91H) het verbruik zo'n 15% zuiniger is dan op de zomerbanden (Michelin Pilot Sport 3 225/40 ZR18 92Y). Daarentegen plakken de 225's een stuk beter. Mijn vrouw voelt zich met de 225's een stuk prettiger/veiliger en dát is wel wat waard!

Laatst bewerkt:

eriktv

Forumguru
Leuk om dit oude topic weer eens tegen te komen. Over niet teveel geld uitgeven, max. 175000km, handbak en geen 170pk...:)

Over 2 dagen ben ik op de kop af een jaar in het bezit van een S2C 2.0 TDI 170 pk DSG-6 L&K. Categorie buitenkansje voor een hele nette prijs. We halen net niet de 40.000km in het eerste jaar en zijn buitengewoon tevreden.

Reparaties: afgebroken plastic deel luchtinlaat dat resoneerde (<€20)
Onderhoud: grote + kleine beurt €500
Banden: 4x nieuwe Michelin Pilot Sport 4 225/40 ZR18 92Y XL voor €500 +
een set Continental T850 winterbanden op Teron velgen via MP €550 (na aftrek verkoop oude winterbanden op stalen velg).

Voor de rest alleen maar niet-noodzakelijke kosten:
Verlaging Eibach veren en Bilstein dempers €850
Een aantal buitenlampjes vervangen door LED €250
Originele rubber matten €40

En dat was het.

Verbruik over het hele jaar (zie Autoweek verbruiksmonitor) 6,8L/100km, waarvan zowat de helft in Duitsland. Veel ritten met hoge snelheid en een vakantie met caravan trekken het gemiddelde omhoog. Normaal verbruik binnen NL rond de 6.0L/100 km.

Topwagen! Voor wie twijfelt over de 2.0 en/of DSG en een mooi exemplaar tegenkomt: doen!

Bovenaan Onderaan