Type nummer en andere embleempjes

Henk66

Actief lid
Wie weet of deze verwijderd kunnen worden door de dealer. Ik wil namelijk geen motortype of greenline logo op mijn auto. Wie heeft hier ervaring mee?

rtwee

Senior Member
Mijne is geleverd met een 'kale kont' Dealer heeft alles eraf gehaald. Bij mijn O2 destijds zelf gedaan. Erg eenvoudig te doen met visitekaartje of met een visdraadje er achterlangs. Overigens wordt de O3 niet meer met een 'groen' logo aangeduid bij de GreenTECH

TedVlemmings

Forumguru
Gewoon aangeven bij de dealer, halen ze er (normaal gesproken) kosteloos af en je ziet er helemaal niets van als men het een beetje secuur aanpakt. Die van mij is ook kaal van achter, erg mooi. Schijnt het er ook zelf af te kunnen föhnen maarja daar moet je ook maar zin in hebben.

rdrummen

Senior Member
En tegenwoordig worden de Octavia's blijkbaar geleverd zonder de typeaanduiding achterop (dus TSI enzo). Wel nog met SKODA en OCTAVIA op de achterklep, maar dat kun je eenvoudig en gratis door de dealer laten verwijderen. Zelf had ik de TSI er wel op willen laten zitten, maar helaas zat deze er niet meer op vanuit Tsjechië. En om het erbij te gaan bestellen, was blijkbaar niet echt goedkoop.

blokart

Senior Member
Makkelijk zelf te verwijderen met wat geduld en voorzichtigheid. Al 30 jaar cleaned kleppen of kofferdeksels dus enige ervaring hiermee. Vroeger waren de logo's-letters nog met gaten en klemmen, gelukkig is dit meestal niet meer zo maar wel nog voor de merklogo's.

paultie

Forumguru
Mijn dealer wilde ze niet verwijderen (mits ik ervoor tekende) omdat schijnbaar de logo's in de verse lak worden gedrukt. Bij een nieuwe auto hebben ze meegemaakt dat de lak chipte. Dus ik heb het even zo gelaten voor de nieuwe auto.
Maar ik denk wel dat ik het in de toekomst zelf verwijder met een visdraadje en een beetje poetsen erna.
Dan ga ik er vanuit dat de lack "uitgehard" is.

Thorgal

Forumguru
Ik had ook zonder besteld maar dat bleek toch niet goed doorgekomen. Ter plekke door dealer gedaan, 10 minuten en het was weg. Geen probleem dus

CDK

Forumguru
Alle Skoda's komen af fabriek MET typeaanduiding, als je bij aanschaf aangeeft dat je dat er niet op wil hebben haalt de dealer het er voor je af. @s-line heeft in een snik en een zucht het er bij mij ook afgehaald, dat stelt werkelijk niets voor. Even met het kontje in de zon parkeren, daarna met een oud pasje of een visdraadje achterlangs en met wat wasbenzine de lijmresten verwijderen, vervolgens weer wat wax aanbrengen en je hebt een kaal glimmend kontje :D

s-line

Forumguru
"paultie, post: 334420, member: 7002"]Mijn dealer wilde ze niet verwijderen (mits ik ervoor tekende) omdat schijnbaar de logo's in de verse lak worden gedrukt. Bij een nieuwe auto hebben ze meegemaakt dat de lak chipte. Dus ik heb het even zo gelaten voor de nieuwe auto.
Maar ik denk wel dat ik het in de toekomst zelf verwijder met een visdraadje en een beetje poetsen erna.
Dan ga ik er vanuit dat de lack "uitgehard" is.[/quote]

De grootste onzin die je maar kan verzinnen. De dealer heeft er gewoon
geen zin in gehad.

paultie

Forumguru
De auto is nog niet opgeleverd. Dus kan het ze alsnog vragen. Maar ergens doe ik het misschien ook liever zelf. En om nu te zeggen dat mijn dealer lui is.... Ze wrappen tenslotte het dak mat zwart en passen nog wat andere dingen aan. Dat hoeven ze ook niet te doen.

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Dat wrappen van het dak zullen ze wel uitbesteden veronderstel ik? Of doen ze dat werkelijk zelf?

paultie

Forumguru
Dat wrappen van het dak zullen ze wel uitbesteden veronderstel ik? Of doen ze dat werkelijk zelf?

Nee dat wordt uitbesteed. Maar dat hoeven ze natuurlijk niet te doen als je begrijpt wat ik bedoel.
Ze gebruiken goed 3M vinyl hiervoor. Ze doen het wel vaker want ze hadden ook nog een andere auto met een mat zwart dak en dat zat er, van wat ik kon zien, erg goed op en ook de randen netjes getrimmed.

Henk66

Actief lid
Net navraag gedaan bij de dealer. Alles van de achterklep kan eraf op skoda embleem na, maar dat was sowieso niet de bedoeling. Het greenline logo in de grill moeten ze nog bekijken of dit te verwijderen is.

svdm

Senior Member
Logo OP de grille kan er niet af, zit er nl. IN (of er moet een nieuwe grille op). Dit is in ieder geval zoals het mij door de dealer verteld is.

Ikzelf heb er uiteindelijk voor gekozen om geen groene Greenline-bestickering op mijn auto te willen (als dit überhaupt af-fabriek gedaan wordt bij de O3 GL), maar de letters (SKODA en OCTAVIA) laat ik vooralsnog gewoon zitten. Kaal vind ik normaliter mooier, maar bij de Hatchback vind ik dit wel érg kaal opeens. Letters kan ik er altijd nog af laten halen.

Overigens denk ik dat GREENLINE wél standaard achterop komt te staan, ook al staan letters als TDI etc. er sinds een aantal maanden niet meer op. GREENLINE is nl. wel iets extra's.., nl. bovenop het gegeven dat het een speciale TDI is.

Bovenaan Onderaan