Type nummer en andere embleempjes

Henk66

Actief lid
Ik heb nu ook op internet gevonden dat je de greenline stickers ( drie groene blaadjes ) sowieso kan verwijderen.

svdm

Senior Member
Nee joh, gewoon door dealer even netjes laten doen meteen. Hoef je niet zelf te prullen en kan je altijd een ander de schuld geven als het fout gaat.

Henk66

Actief lid
De dealer, verdaat veldhoven, heeft al toegezegd alles te verwijderen. Dus dat komt allemaal goed. Nu hopen op een snellere levering.

svdm

Senior Member
Alles te verwijderen? Gevalletje Hans Klok? Simsalabim.., weg auto! Sta je mooi te kijken!:maakmegek:

Ik laat vooralsnog alles op de groene stickers na even zitten...

Henk66

Actief lid
Ik zie in de post van een andere topic ( levertijd ) een aantal foto met greenlines die reeds zijn afgeleverd bij een dealer. Allemaal zonder de drie blaadjes zoals hierboven genoemd. Ik zeg thumbs up!!!

• Leuk
Waarderingen: svdm

paultie

Forumguru
Mijn dealer wilde ze niet verwijderen (mits ik ervoor tekende) omdat schijnbaar de logo's in de verse lak worden gedrukt. Bij een nieuwe auto hebben ze meegemaakt dat de lak chipte. Dus ik heb het even zo gelaten voor de nieuwe auto.

De poetser bij de dealer durfde het toch aan om ze te verwijderen. Dus de spaceback is nu zonder merk en type aanduiding. Ik kan je zeggen dat laat nu al wat mensen achter met vraagtekens ;)

svdm

Senior Member
Ik ben overigens wel benieuwd of er nu ook een Greenline embleempje/logootje achterop de uitgeleverde GL HB's zit. Letters als 'TDI' en 'TSI' zijn sinds een paar maanden nl. niet meer zichtbaar op de O3's, maar hoe zit dit met 'Greenline' achterop?

Bij de O2 stond het Greenline-embleem overigens direct onder de letters 'OCTAVIA', kan me niet voorstellen dat dat bij de O3 ook het geval is.

Na veel denkwerk besloten om 'SKODA' en 'OCTAVIA' achterop te laten zitten, maar twijfel wat ik moet doen met het evt. kleine 'Greenline' embleempje achterop. Het zorgt in ieder geval niet voor evenwicht.

henriz

Forumguru
Bij twijfel mooi laten zitten; dan kun je het even aanzien. Weghalen kan altijd nog, er opnieuw opplakken is lastig.

• Leuk
Waarderingen: svdm

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb er medio 1978 wel even over nagedacht - maar niet langer dan een seconde of 5 en sinsdien bij alle volgende auto's zonder enige twijfel alles eraf gehaald c.q. laten halen. Voornaamste redenen:
  1. Die lettertjes etc. veroorzaken alleen maar last bij het wassen en (vooral!) poetsen: als je een beetje pech hebt kun je met een tandenborstel aan de gang om de wasresten eruit te krijgen, nadat je eerst je poetsdoek kapotgetrokken hebt;
  2. Er is wat mij betreft nooit enige noodzaak gevoeld om het motortype of uitrustingsnivo te adverteren van mijn auto van dat moment. Zo kaal, glad en strak mogelijk, zonder stickers van welke aard dan ook (zelfs geen permanente NL-sticker: als ik naar het buitenland moest dan zette ik die tegen de binnenkant van de achterruit).

hemi24

Forumguru
Maar waarom eraf laten halen als bij de bestelling de optie "zonder motor- en typeaanduiding" eenvoudig kan worden aangevinkt..?

RoelF

Forumguru
Maakt niet uit. In beide gevallen zit de monteur tijdens de afleverbeurt die dingen te verwijderen. Ze komen altijd met labels uit de fabriek.

Canon-Eye

Forumguru
Maar waarom eraf laten halen als bij de bestelling de optie "zonder motor- en typeaanduiding" eenvoudig kan worden aangevinkt..?
Die optie is iets van de laatste jaren.
Ik kan me nog goed herinneren dat dealers met enige verbijstering in hun blik reageerden als je zo'n verzoek deed - hoe kón iemand het in z'n kop halen om het weldoordachte fabrieksontwerp met al die chroomseltjes en zo niet te willen?

Sterker - ik herinner me een Audi 80 uit 1992 waar aan de binnenkant van de achterruit van fabriekswege een kamerbrede sticker zat met de tekst "Procon-10", verwijzing naar een of ander veiligheidssysteem waar ze nogal trots op waren. Ik had die uiteraard (in dit geval zelf) verwijderd, maar tot mijn grote verbazing zat hij er na de 1.500km beurt (toen nog wel) ineens weer op. Verklaring van de monteur: "Oh, ik dacht dat de fabriek die vergeten was".
Ik heb 'm ca. 10 seconden toegesproken, en weer 30 seconden later was-ie er weer af - bij die garage dus nóóóit meer last gehad.
Nadien daar nog 4x een nieuwe auto besteld - en die werden altijd geheel spontaan glad, strak en stickervrij afgeleverd...:D

Bovenaan Onderaan