Type nummer en andere embleempjes

Rick

Senior Member
Helemaal eens @Canon-Eye. Ook veel voorkomend de auto van het jaar stikker (opvallend vaak op op vw's...). Of de klassieke "Je voelt je lekkerder in een Peugeot" (opvallend vaak op Peugeot's :):D. Ik blijf me altijd verbazen waarom mensen vrijwillig voor dealers/merken jarenlang reclame willen rijden, maar te zien aan de hoeveelheid mensen die met enige vorm van dealerreclame rondrijden is dat duidelijk een persoonlijke tik van me.

Canon-Eye

Forumguru
Het kan overigens nóg erger: BMW-dealer Kalfsbeek in Schiedam had destijds de gewoonte om de dealernaam als een metaal-look reliëfje met schroefjes (!!!) aan het plaatwerk te bevestigen. (En dan vervolgens de type-aanduidingen eraf halen, dat dan weer wel...).

Voor mij was dit een extra reden om geen BMW-dienstwagen (wat wel een beetje de norm was, en mijn baas kocht ze steevast daar) te willen en lekker eigenwijs m'n eigen zin er doorheen te praten.
De eerste reden was overigens dat ik zelfs met een mombakkes op niet in een BMW gezien wilde worden - en nu nog steeds niet... :nono:

Henk72

Lid
Ik ben overigens wel benieuwd of er nu ook een Greenline embleempje/logootje achterop de uitgeleverde GL HB's zit. Letters als 'TDI' en 'TSI' zijn sinds een paar maanden nl. niet meer zichtbaar op de O3's, maar hoe zit dit met 'Greenline' achterop?

Bij de O2 stond het Greenline-embleem overigens direct onder de letters 'OCTAVIA', kan me niet voorstellen dat dat bij de O3 ook het geval is.

Na veel denkwerk besloten om 'SKODA' en 'OCTAVIA' achterop te laten zitten, maar twijfel wat ik moet doen met het evt. kleine 'Greenline' embleempje achterop. Het zorgt in ieder geval niet voor evenwicht.

Op mijn skoda greenline zat een langwerpig greenline logo(zoals henriz zijn avatar) en "skoda"en "octavia. Die waren ze er allemaal vergeten af te halen toen ik hem op ging halen. Is er ter plekke nog afgehaald in de werkplaats. Persoonlijk vindt ik de auto veel mooier zonder de logo's dan met.

Henk72

Lid
Ach, in de gril misstaat hij niet. Je wordt er toch wel aan herinnerd dat je in een greenline zit. Versnellingspook en als je de radio opstart. Niet wat rij gedrag, is een vlotte bak.

turboturbo

Forumguru
Grappig. Deze discussie doet me altijd denken aan een anekdote over een journalist die aan Steve Jobs vroeg waarom er op Apple computers geen 'Intel Inside' stickers zaten (Apple was toen voor het eerst in hun bestaan overgestapt van hun eigen powerpc chip's naar x86 chip's, die van Intel)
N.b - op Apple computers zit überhaupt geen enkele sticker.

Steve zie toen iets over dat hij klanten niet lastig wilde vallen met het afpellen van allerlei stickers van hun computers: "You know, we put ourselves in the customers’ shoes and we say, what do we want stuck on our product when we take it out of the box? And the answer is, nothing."

Ogenschijnlijk marginaal issue. Maar niets is minder waar, denk ik nu.... :)

Laatst bewerkt:

Frenk21

Forumguru
Mijn O3 combi moet nog geleverd worden(week19), maar bij de dealer aangegeven dat ze alles eraf moeten halen m.u.v. het RS-logo voor en achter. De rest halen ze als het goed is af.:thumbsup:

blokart

Senior Member
Als het over logo's, typebenamingen gaat kan ik hier wel wat ervaring delen? In afwachting van de lease O3, besteld zonder typebenaming wou ik ook graag de vRS logo's eraf maar blijkt niet te kunnen vooraan, gezien gaten in het radiator rooster maar zal nog even creatief moeten zijn om dit toch op te lossen.
Bij m'n privé 508 alle logos inclusief de originele leeuw eraf gehaald en een meer discrete (kleinere en zonder relief)
in Dinoc carbonfolie geplot en een 1 mm randje chroom rondgezet. Ook een persoonlijke deurdrempel gemaakt
met type benaming inzet in chroom.

henriz

Forumguru
Mijn dealer is voortvarend bezig.
Enkele weken geleden heb ik, naar aanleiding van deze discussie, gevraagd de auto zonder greenline stickers te leveren.
Zojuist werd ik gebeld. Ze zijn met mijn auto bezig en het greenline logo is weg. En het typenummer en naar ik begreep het Skoda logo ook... Oeps :nono:
Juist ja. Foutje in de communicatie. Ik heb de foto's nog :troost:

Toen ik zei dat ik de stickers bedoelde vertelde de dealer me dat de Octavia zowiezo geen stickers heeft. Dat is alleen bij de Fabia.

svdm

Senior Member
Je bedoelt toch de letters SKODA in in dit geval hoop ik.., niet het merklogo?!

henriz

Forumguru
Klopt. De letters SKODA. Ik was een beetje te overdonderd van het onverwachte telefoontje dat ik niet heb doorgevraagd. Op zich wel goed dat als ze rechts de letters weghalen ze dat links ook doen. Het moet wel symmetrisch blijven natuurlijk.

Gek genoeg voelt het als een vlekje op mijn nieuwe auto. Belachelijk natuurlijk, het is niet alsof ze vergeten zijn KESSY te monteren. Maar ik ben gewoon zo enorm bezig met die auto altijd dat ik 'm in gedachten al lang heb. En nu heeft iemand aan mijn auto gezeten! :( Gek he? Zo voelt dat.
En ik heb ze zelf gevraagd om aan mijn auto te zitten! :fool: :banghead:

Laatst bewerkt:

RoelF

Forumguru
Tijdens het wachten op de auto twijfelde ik nogal over de kale kont. Voorlopig zitten de letters er nog op en ik vind het wel prima zo.

Bovenaan Onderaan