Uitlaatsierstuk Superb III

Tuulster

Forumguru
Vandaag met hulp van @peterbaarlo er achter gekomen dat het RS uitlaatstuk op het hoogste punt 9cm hoog is. De ruimte in de onderste rand van de Superb 3 is 6cm dit zou betekenen dat het eindstuk 3cm onder de bumper komt als je niet hoger wil gaan dan die rand met zagen. Dat vind ik echt te veel, ik wil de onderkant van het eindstuk (bijna) gelijk houden met de onderkant bumper........

Het RS eindstuk is dus wat mij betreft geen optie! :troost:
Ik ga eens verder met uitzoeken of de 2.0TSI eindstukken ergens los te krijgen zijn.........:jaja::D

Tuulster

Forumguru
Net een reactie gekregen van SuperSkoda op mijn vraag of het uitlaatsierstuk van de Superb III beschikbaar komt!
:yeehaa:

Hello,

an exhaust tips for Superb III will be available on our website during this month, so check our website - current news.

Petr
superskoda.com team

Tuulster

Forumguru
Deels mee eens @Corné de Kluijver
Wat mij betreft is er helemaal niets mis met een uitlaat aan 1 kant, had ik op mijn Superb 2 ook en dat was een verrekte knappe wagen :D :jaja:
Persoonlijk vind ik het belangrijker dat wanneer je ze plaatst, ze ook een functie hebben, maar he wie ben ik :pardon:
Ik ga voor een 2.0 TSI eindstuk aan 1 kant (met functie);)
(Mocht het geen bezwaren opleveren bij de leasemy :nono::lezen:)

CDK

Forumguru
@Tuulster, waarom ik bovenstaande schreef heeft vooral te maken met de vorm van de uitlaat. Bij 1 enkele vond ik het net ff wat minder mooi staan een soort onbalans op het plaatje :) Een Superb met 2 ronde pijpjes aan 1 kant heeft dat niet imho :)

EdK

Forumguru
upload_2015-12-11_21-6-50-png.44610

Maar op deze wijze lijkt het natuurlijk wel of je elektrisch rijd.
En dat is natuurlijk wel erg hip deze dagen.....:deuk:

Tuulster

Forumguru

stijnheidi

Senior Member
Ik reed vanmorgen achter de laatste Audi A6. Deze heeft ook van die mooie sierstukken. Ik kon zo snel niet zien of dit losse stukken zijn. Wellicht is dat nog een optie.

Tuulster

Forumguru
Goeie tip @stijnheidi , ik ken ze, zijn mooie eindstukken maar ze zitten vastgeschroefd op de bumper net als bij een Octavia RS. Ze zijn daarnaast "hol" van binnen dus erg lastig te verbinden met de einddemper.

Dit is een methode die veel automerken tegenwoordig toepassen; Audi, Mercedes, Volvo......

Barryvl

Nieuw lid
Zou het mogelijk zijn om de uitlaat van de sportline op de SBL te laten 'maken'? Af fabriek zal wel niet gaan, dus dan maar achteraf. Ik verwacht mijn SBL begin april.... zal eens kijken of de dealer hier wat mee kan. Zo niet, iemand tips om dit achteraf te doen? Ziet er nl. wel bijzonder fraai uit.....

s-line

Forumguru
Lijkt mij dat het een complete difussor is, en dus gewoon compleet vervangen, dan ben je klaar

MrEdge_

Forumguru
Is volgens mij niet alleen een diffusor, maar ook een andere achterbumper. Zal een prijzige aangelegenheid worden.

Pieter_Ibiza

Forumguru
Dit kwam ik tegen op ons forum. Stukje werk van @peterbaarlo
Persoonlijk vink ik dit erg goed staan.

Bekijk bijlage 44620

Nadeel vind ik dat het eindstuk vastgeschroefd is aan de bumper omdat het eindstuk eigenlijk "fake" is. ook op een originele RS. De bevestigingspunten op het eindstuk gaan dus niet passen op de bumper van de Sup III. Ik wil eigenlijk perse dat het gewoon zit aangesloten op de originele uitlaat......

Bekijk bijlage 44621

Bekijk bijlage 44622

Is dit zelf te monteren? Hoe bevestig je deze??

Bovenaan Onderaan