Uitrusting gevarendriehoek

EdK

Forumguru
Bij elke Skoda die ik heb aangeschaft zat netjes de gevarendriehoek meegeleverd.
Moet wel zeggen dat je soms moet weten waar deze zit.
Bij de FAB1 Combi , RR en de Yeti zat/ zit hij bij de opstaande drempel van de kofferbak ..... het is een weet...

En de ronde flitslampies van de Action zijn verdomd makkelijke dingen bij pech , heb laatst gepost in mijn aankoop topic.

Frenkie

Forumguru
Goedgekeurde RWS veiligheidshesjes kosten uit m'n hoofd +/- € 5,- p/s (geel of oranje maakt niet uit), dus voor dit geld hoef je het niet te laten.
Volgens deze link:
http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/themashops/veiligheid/reflectie/reflectievest-familiepakket.html
Familie pakket vesten. 2 grote en 2 kleine.
10 euro voor ANWB leden, 12 voor niet-leden. Ik heb hem zelf ook gehaald voor ik een paar weken geleden naar Frankrijk ging. Overigens waren we maar met zijn 2-en, maar dan "heb ik het vast als er ooit gezinsuitbereiding komt".

dj.verhulst

Forumguru
ik heb gebeld, de 23e gaan ze de software upgraden, ze zeiden dat op 2e hands auto's nooit dergelijke zaken mee geleverd worden, na mijn tegenwerping dat ik geen 10 jaar oude Fabia met 200 K op de klok en tig eigenaren heb gekocht maar dat mijn O3 nog onder de fabrieks garantie valt., nu kijken ze wat ze hebben liggen.

bij lidl verkopen ze die vesten ook, als ze weer een aanbieding hebben koop ik er wat bij, plankje voor onder de krik is ook wel een goede.

Arreslee

Senior Member
Om nog even op de hesjes terug te komen.
Deze dien je aan te hebben zodra je de auto verlaat. Dus niet eerst naar de kofferbak lopen en een hesje zoeken.
Verder is in een aantal landen een brandblusser verplicht. Zit ook niet standaard in de auto. Verder lees ik dat er life hammers aanwezig zijn. Zorg ervoor dat je deze ook kunt bereiken als de auto op zijn dak ligt met jou erin.
Ben gelukkig geen ervaringsdeskundige.

Wens iedereen een veilig en prettige vakantie toe.

rhaak1991

Forumguru
en als je een brandblusser vast in de auto neerlegt adviseer ik een vorstbestendige schuimblusser. Deze kosten wat meer als de standaard poederblussers van de Ikea/action, maar mocht je zoveel pech hebben dat je em nodig hebt, maar genoeg geluk hebben dat de "brand" is klein genoeg om daarna nog te herstellen ga je hier profijt van hebben. Met een poederblusser kan je namelijk meteen je auto min of meer afschrijven want alles wat er in zit gaat je door dat poeder binnen no-time kapot, want het bijt erin en laat alles oxideren als een gek

• Leuk
Waarderingen: CDK

dj.verhulst

Forumguru
ik moet een nieuwe schuimblusser kopen de oude is te oud om opnieuw op druk te kunnen laten brengen.
maar ik heb de O3 all risk verzekerd, kan hem beter helemaal af laten fikken dan gedeeltelijk dat ze hem gaan herstellen, daar word je ook niet blij van.

die poederdingen zijn vreselijk inderdaad......

MarcoO2

Forumguru
Als we het dan toch over brandblussers en veiligheid hebben: zorg in vredesnaam dat dat ding GOED vast zit... want bij een noodstop óf crash verandert zon stukkie staal van een paar kilo in een levensgevaarlijk projectiel.

Canon-Eye

Forumguru
Eens!!!
Maar dit geldt natuurlijk voor werkelijk alles wat je in je auto meesleept - ongeacht het nut (of niet) ervan...

AndreM

Forumguru
Bij mij weten is een gevarendriehoek wel verplicht in Nedeland, alleen gebruikt niemand de driehoek als die pech heeft.
Hetzelfde is ook voor de alarmlichten, hoeveel mensen staan niet stil aan de kant van de snelweg zonder de alarmlichten aan.

Maar als in Nederland een gevarendriehoek niet verplicht is, waarom is het dan wel een rijbewijs B(E) examen vraag?
Over de brandblusser krijg je geen vragen, want die is niet verplicht.

Laatst bewerkt:

Skoda-MAN

Forumguru
Het komt er dus op neer dat je de gevarendriehoek (of een ander geschikt waarschuwingssignaal) wel bij je moet hebben voor het geval je knipperlichten door technische storing niet kunnen werken.

Canon-Eye

Forumguru
Hoeft niet perse hoor - een pechlamp die kan knipperen telt ook als waarschuwingsmiddel. En daar heb je nog exra gemak van in tal van andee omstandigheden.

Bovenaan Onderaan