Captain Hook
Forumguru
Het mag dan sneeuwen en somber en grijs zijn buiten, maar dit is HET perfecte weer om je ABS/ESP (en voor die bofkonten die een 4x4 hebben), winterbanden en andere tractiemiddelen te testen.
Zoek een mooi terrein uit, waar je verder geen kwaad kunt, en gaan met die banaan.
Dit is wel het moment om te ondervinden wat ABS doet, hoe je ASR/ESP reageert (in-, respektievelijk uitgeschakeld).
En om te zien of je met of zonder zomer/winterbanden echt verschil merkt.
Om je voor te bereiden op onverwachte situaties in het dagelijks verkeer, kan een trainingsronde geen kwaad.
Maak maar eens snelheid op een stuk met al die sneeuwdrab, trap op de rem en stuur en zie wat er gebeurd.
Of probeer de bocht nog maar eens te nemen als er allemaal hagelkorrels liggen. En wat is je tractie nog als je flink vlot wegrijdt of plotseling moet uitwijken?
Het moment om het mee te maken, dat voorkomt verrassingen in het dagelijkse verkeer.
ps: alles op eigen risico en blijf je gezonde verstand gebruiken (en let op, er kunnen nog andere verkeersdeelnemers zijn)
Zoek een mooi terrein uit, waar je verder geen kwaad kunt, en gaan met die banaan.
Dit is wel het moment om te ondervinden wat ABS doet, hoe je ASR/ESP reageert (in-, respektievelijk uitgeschakeld).
En om te zien of je met of zonder zomer/winterbanden echt verschil merkt.
Om je voor te bereiden op onverwachte situaties in het dagelijks verkeer, kan een trainingsronde geen kwaad.
Maak maar eens snelheid op een stuk met al die sneeuwdrab, trap op de rem en stuur en zie wat er gebeurd.
Of probeer de bocht nog maar eens te nemen als er allemaal hagelkorrels liggen. En wat is je tractie nog als je flink vlot wegrijdt of plotseling moet uitwijken?
Het moment om het mee te maken, dat voorkomt verrassingen in het dagelijkse verkeer.
ps: alles op eigen risico en blijf je gezonde verstand gebruiken (en let op, er kunnen nog andere verkeersdeelnemers zijn)