Captain Hook
Forumguru
Sorry hoor, maar die argumentatie begrijp ik niet?Als ik zelf moest betalen, kwamen er ook geen op hoor.
Als je het zelf moest betalen heb je geen geld over voor extra veiligheid, maar wel voor een chromen randje of een dikke velg (die in de winter bovendien zorgt voor MINDER veiligheid)
Maar als het 'mot' van de leasemaatschappij (zit dus uiteindelijk gewoon in je leasebedrag verrekend) vind je het wel best:crazy:
Is dat omdat veiligheid niet sexy is, niet cool? Wellicht omdat het niet zichtbaar is?
Weet nog goed, kocht ooit een Golfje III nieuw. (toendertijd was ABS nog niet standaard). Hele discussie met de verkoper, die vond dat ik liever een paar duizend gulden aan blingbling accessoires moest uitgeven, dan dat ik ABS meebestelde. Toch voet bij stuk gehouden. "Maar, meneer, daar ziet u toch niks van?" Nee, maar ik heb er wel jaren profijt van gehad en menig hachelige situatie door heel Europa kunnen redden (reed toen 80K/jaar).
En 2.5 jaar later was het feit dat mijn Golfje ABS had, wel een pluspunt bij de wederverkoop.
Begrijp me goed, ik vind die andere extra's ook (vaak) fraai, maar veiligheidszaken komen eerst, dan pas de leukigheid.
Zo heb ik bij mijn huidige O2 destijds expliciet ESP gevraagd. Dan maar geen leer of getinte ramen. Ik kon kiezen, OF (onzichtbaar) ESP, of zichtbaar een aardig navi-systeem in het dashboard. Dus werd het ESP. Achteraf blijkt dat ESP er door de heren criminelen zo niet zomaar uit te jatten is, i.t.t. een navi.