uitzetten gordelalarm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skombi

Actief lid
Vandaag mijn auto (O2) naar de dealer gebracht voor o.a. het laten uitzetten van het alarm voor de gordel (= zeeer irritant).
Reactie van de receptioniste was dat het eigenlijk niet mocht en dat ze niet zeker wisten of het wel kon (?).

Dit kan toch gewoon met de vagcom softwarematig uitgezet worden lijkt me ?

(en anders jassen we d'r een zekeringetje uit of is er daarvoor geen)

je koopt op de sloop een veiligheidsgordel en je pleurt die der gewoon in
laugh.gif

Skombi

Actief lid
Af en toe wil ik mijn gordel er ook wel eens wel in doen en dan dan is zo'n nepperd wat lastig ..

Een autogordel is een veiligheids onderdeel in je aito. De zekeringen die daarmee te maken hebben zullen dan hoogstwaarschijnlijk gekoppeld zijn aan andere belangrijke elektonica. Dus dat lijkt mij niet echt een optie. Ik zou naar de sloop gaan en daar van een oude gordel het sluitingkje afhalen en die erin doen..
smile.gif

Ik heb net nieuwe O2, modeljaar 2007. Ik vroeg aan de dealer bij aflevering is het piepje er alsjeblieft vanaf kon.
Hij navragen bij de werkplaats of het mogelijk was, maar wist het niet zo snel, moest ik maar een keer voor langskomen.

Wat blijkt: Bij de eerste keer starten zat er niet eens een piepje in. Alleen een rood lampje in het dashboard.

Nou je begrijpt hoe blij ik was, want dat piepje is vreselijk irritant!!!

Hoe ze het hebben gedaan weet ik niet, maar het is dus zeker mogelijk en het werkt perfect

smile.gif

Gysman

Actief lid
<gezond verstand mode> Je kunt natuurlijk ook gewoon je gordel om doen </gezond verstand mode>

SkodaMan

Actief lid
De O2 zit propvol veiligheidsvoorzieningen zoals kreukelzones, airbags, gordelspanner etc. en daar heb je fors voor betaald. Nu ga je een van de belangrijkste voorwaarden voor het goed functioneren van al de voorzieningen; "de gordel" niet gebruiken?

Pim

Lid
Skodaman, als je je auto rangeert op eigen garagepad, of op een kampeerterrein je sleurhut op aanwijzingen van de vrouw die er ergens achter staat op zijn plek probeert te zetten en zelf er in en uit stapt om te kijken, dan is de pieper hoogst irritant. Of als je bij de schoonmaak op je plek zit en de asbak wilt legen terwijl je DSG hebt (asbak gaat er niet uit met handle in P, en de handle gaat niet uit P zonder contact aan en voet op de rem)gaat die pieper ook af.
Ik ben in 92 uit mijn Golf GTD gezaagd na een ongeval door een fout van een tegenligger en was er niet meer geweest als ik geen gordel had gedragen en het heupdeel niet nagetrokken had (wat ik altijd doe). Ik rijdt echt niet zonder gordel buiten de aangegeven situaties, maar die pieper mag er vandaag nog uit.

Tja je dealer contacten dus of dit aangepast kan worden, want voor simpel inparkeren dat piepe moeten aanhoren, blijft idd irritant.

Jpoers

Lid
ik had ook een piepje en lampje in mijn vorige volvo 440, deze werkte zelfs voor de achterpassagiers ook werkte dit piepje voor andere waarschuwingen. bijvoorbeeld wanneer er een lamp kapot was of zelfs als een lamp van een aanhanger het begaf.

heb het draadje van mijn stoel toen doorgeknipt en aan elkaar verbonden (had geen airbags of iets anders) gelukkig bleef wel het piepje voor de rest werken. dus mocht er iemand achterin zijn gordel niet om hebben kon ik ze er ff op wijzen.

Erikje

Actief lid
Ik moet je zeggen dat ik voorheen vaak zonder gordel reed, maar sinds ik de O2 met het bliebje heb ik 'm ALTIJD om. Dit bliebje werkt voor mij dus echt goed!

Moet je eens in een nieuwe Renault gaan rijden.
Na +/- 30 seconden ben je bijna doof van die pieper.
Eerst gaat het nog wel maar na die halve minuut gaat ie 5x zo hard piepen.
En dat werkt wel, je doet hem dus echt wel om.
Nog 2 dagen en dan kan ik mijn huur megane aan de wilgen hangen, bij de dealer voor de deur.

Pim

Lid
Ok, EdRaT, daarom hebben die Renaults allemaal 5 Euro ncap sterren. Een gordelpiep is 1 ster waard (echt waar!), en dan nog 1 ster extra voor het harder gaan.
Ik dacht al, dat kan nooit in de constructie zitten:
Renault: reparateur d'automobiles !

Octavia_II

Actief lid
Jongens jongens toch, Skombi stelt een vraag en iedereen is aan het "zeuren" maar niemand beantwoord zijn vraag !
blush.gif

Skombi, hierbij het antwoord: JA, de piep is heel gemakkelijk uit te zetten met VAG-COM of een ander compatible programma.

Mocht je in de buurt van Tilburg/Enschede zitten dan stuur maar een PM, regelen we wel iets.
cool.gif

Ps. je bent dan ook de rode indicatie (welke in de snelheidsmeter zit) kwijt dat je de gordel niet draag
crazy.gif

Met vriendelijke groeten,

Charlie

higgy

Forumguru
Een GOEDE dealer wijst je erop dat dit kan, maar niet mag zonder dat jij hem daarvoor vrijwaart middels het tekenen van een formulier.

Skombi

Actief lid
Bedankt voor alle reacties, opgeheven vingertje of niet.
Ik gebruik mijn gordel echt altijd maar ik doe hem er uit gewoonte pas in als ik net ben weggereden, en die gewoonte krijg ik er niet uit. Geloof me.
Ik ben zelf groot genoeg om te bepalen of ik een gordel om doe of niet, daar heb ik geen pieper voor nodig dus mag dat bemoeizuchtige piepje er uit.
Als ik het goed begrepen heb kan het dus eenvoudig met de VAGcom uitgezet worden. Mooi zo.
Ooctavia II .. bedankt voor je aanbod maar Assen-Tilburg is wat erg ver verwijderd van elkaar. Als het goed is krijg ik hem morgen terug zonder piepje.

Huff

Lid
Hij begint toch pas te piepen als je aan een bepaalde snelheid rijdt?

Dan heb je er toch geen last van bij het inparkeren of iets dergerlijks
crazy.gif

Daniel

Lid
Ik had laatst een leen O2 en als je ongeveer 1 tot 1,5 minuut doorrijd met de piep STOP IE ER VANZELF MEE,probeer maar!! Maar,als je dan b.v bent gestopt bij de stoplichten,en daarna weer aanrijd dan begint ie weer en duurt het weer 1 tot 1,5 minuut. maar als je alleen maar snelweg km's maakt dan is het best goed uit te houden,je moet dus geen stadsverkeer gaan rijden zonder gordel want dan word je knettergek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan