Mijn ex, de F1C aut 1,4 op benzine- reed rustig kachelend op de snelweg 1 op 18/19.
De F2C hand 1,6 ook op benzine reed zo zuinig vanuit Oostenrijk op de snelweg dat ik even dacht dat de benzinemeter defect was.
Een tankbeurt wees gelukkig uit dat het verbruik van 1:20 klopte.
Maar ja, idd ga je vanaf Oostenrijk steeds naar beneden
Ik Heb net de F3C DSG dus ik meet pas straks na het inrijden.
Maar het lijkt me stug dat downsizing voor mij nóg zuiniger rijden kan betekenen.
Het 'grote' verschil is de uitlaatgasnorm, van EU4 naar EU6.
Opgemerkt moet worden dat de F3 wel heel erg snel op temperatuur is [90 gr], binnen enkele minuutjes.
Dus die truuk is al uitgevoerd, zeker vanwege de turbo.
En 1,2 L inhoud? Da's minder dan 4 blikjes frisdrank [geen alcohol bij snelverkeer
], ongelofelijk voor 110 Pk.