En zo wordt de Skoda in maart 2023 al weer 4 jaar oud. Bevalt nog steeds als de beste
Eigenlijk de eerste keer dat je niet echt bezig wilt zijn met een nieuwe auto. Maar het moest er toch van komen. Maar wat nu? Auto's zijn heel veel duurder geworden. Jaartje doorrijden dan maar (nu bijna 90.000km)? Maar kan ik over een jaar nog wel een (benzine) auto kiezen die mijn caravan kan trekken? Of is het dan verplicht electrisch? Ik wilde het risico niet nemen om een jaar te wachten.
Maar dan, de Octavia bevalt perfect, dus weer eentje? De 1.0 is van 115pk naar 110pk gegaan. Bij het selecteren van een Skoda Octavia ging mijn eigen bijdrage sky high door een hoge leaseprijs en alleen benzine leverde ook nog eens 5% extra eigen bijdrage op.
Uiteindelijk is het helemaal iets anders geworden: een Opel Astra Sports Tourer 1.6 Turbo PHEV met 181pk. In Crimson Red. Proefrit ging fantastisch. Mis wel een paar goodies (Keyless Entry/Elektrische achterklep) die niet bestelbaar zijn op een Business Edition. Maar het is goed zo. Uiteraard gaan de maandelijkse kosten wel omhoog. Maar.......de levertijd is ongeveer een jaar, dus op deze manier toch nog een jaartje door met de Octavia tegen lagere maandelijkse kosten en de zekerheid dat ik de komende ongeveer 5 jaar nog minimaal benzine kan tanken als het nodig is
.