Als iemand zo dicht langs een auto rijdt, gaat ook de buitenspiegel eraan, de laadaansluiting zit niet op het breedste punt van de auto, de spiegels meestal wel (of toch bijna).
Een vlamboog (vonk) bij het aan-of af-koppelen van het laadsnoer kan, in principe, niet voorkomen: er zitten twee extra draadjes in de stekker aan iets kortere contactpennen die de lader laten weten dat de stekker eruit gaat. Daar komt nog bij dat de stekker eigenlijk niet kan worden uitgetrokken zonder de laad-actie te stoppen.
Brandstofdampen zijn (veel) zwaarder dan lucht, dus die zal sneller omlaagstromen dan ontvlammen.
Maar de beide aansluitingen zullen nooit achter dezelfde klep geplaatst worden.
Laadaansluiting links, rechts of midden, voor of achter, er zullen altijd omstandigheden zijn waar de aansluiting 'verkeerd' zit.
Overigens heeft Tesla ooit de keuze gemaakt om eigen laadinfrastructuur aan te bieden, en daarbij parkeer je achteruit, waarbij je in de linkerbuitenspiegel goed kunt zien waar je moet zijn.