Weer eens een update. De 850 is de deur uit, het bleek een auto met een eigen willetje te zijn waarmee ik mijn vrouw niet op pad kon sturen. Inmiddels een Toyota Verso-S voor haar gekocht.
De Octavia gaf vanmorgen aan dat de koelvloeistof onder het minimum stond, dus deze even bij de garage bij laten vullen. Ze vonden het wel erg vreemd dat het niveau zo laag stond. Even in de gaten houden dus. Verder heb ik deze keer tussen de twee onderhoudsbeurten al tweemaal olie bij moeten vullen. Dat verminderd dus ook niet echt. En er is tegenwoordig een irritant geluid te horen in de auto. Ik heb het nog niet kunnen localiseren, maar het lijkt samen te hangen met de verwarming of airco. Nu was het al nooit stil met een fluitende versnellingsbak, maar nu wordt het wel een beetje irritant. Ik wilde eigenlijk nog een dik jaar doorrijden met de auto, maar ik zit nu erg te twijfelen of dat wel verstandig is. Tot nu toe heb ik nooit gestaan met de Octavia (en dat waardeer ik heel erg!), maar ik betwijfel of dat jaar extra geen roet in het eten gaat gooien wat dat betreft.
Kortom: ik zit te denken aan een andere lease-auto. Een mooie vervanger zou de Superb zijn, want ik vind wel dat de prijs/kwaliteit dik in orde is bij Skoda. Mijn Scheel-stoel gaat dan uiteraard mee naar de nieuwe auto, dus geen ellende met de zitkwaliteit. Een andere kanshebber is de Touran, het voordeel daarvan vind ik de hogere zit en de stoelen achterin (met mogelijkheid voor nog 2 stoelen). Dat voorkomt 'gezeur' tussen de 3 kids op de achterbank. Het heeft allemaal geen haast, want de lease loopt nog tot augustus 2018.