Vaste krikpunten voor de O3 / MQB

ertromp

Forumguru
Op het Audi A3 (8V) MQB platform is het standaard: vaste krikpunten

Op het internet kom je al diverse voorbeelden tegen van personen die de Mod hebben uitgevoerd op hun Golf 7 of Seat Leon.

Zelf ga ik de mod ook uitvoeren aangezien ik goede ervaringen had met die voorzieningen op mijn O2

Hieronder de voorbeelden voor het MQB platform

Standaard:

20B1C1C2-E401-444A-8288-EC26D307D87A_zpsoapjlxan.jpg

Aangepast:

C303AD88-F2FD-4F34-AF4D-CD1A2A0573A8_zpszxmfq8fs.jpg

fa1512as-960.jpg

7D1F7D9B-F604-4F43-A101-B78E65FCDA27_zpskd403avw.jpg

Voordelen:
Makkelijk werken met de verrijdbare krik

Hier al mensen die de mod uitgevoerd hebben of overwegen het te doen??

Laatst bewerkt:

Goofy@5E

Forumguru
Dit had ik niet in men gedachte, maar heb zelf een adapter gemaakt voor men rol krik, daar de standaard krikjes die meegeleverd worden niet echt van een kwaliteit zijn, mijn gedacht hé. En als je je wagen opkrikt wil je toch wa zekerheid denk ik. Zie foto's hieronder maar

Rolkrik 02.JPG

Rolkrik 01.JPG

Deze past perfect in de standaard plaats waar je anders hem opkrikt, en is natuurlijk veel stabieler.

CDK

Forumguru
Helaas zit het niet onder m'n S2 en is het ook niet mogelijk, maar het is idd de beste manier zo. @ertromp je hebt groot gelijk dat je deze mod ook weer op de Leon gaat uitvoeren :thumbsup:

SNARFB

Senior Member
Het is mij nog niet helemaal duidelijk. Is de set hierboven nu geschikt voor het MQB platform of voor een Yeti?

ertromp

Forumguru
Nee die boven staat is voor de Yeti
Helaas wordt hier nu van alles over de Yeti gepost maar bedoeling is om hier voor de O3 tot de juiste onderdeelnummers te komen
Wellicht wil @TurboBooster in het Yeti gedeelte een post openen en de posts hier verwijderen wat de duidelijkheid ten goede komt

ertromp

Forumguru
@Snarf : zou je een foto willen maken van je O3 aan de onderzijde ter hoogte van het voorwiel daar waar de zwarte beplating zit
Dan kan ik zien of het overeenkomt met Leon en Golf 7 en graag een foto van de onderzijde aan de achterkant voor het achterwiel of daar bij de O3 ook 2 doppen in de bodem zitten

Wilko

Senior Member
Ik heb ze ook bewust op onze O2 laten zetten toen ik me realiseerde dat de felsrand door het gebruik van een garagekrik gaat ombuigen.

SNARFB

Senior Member
@Snarf : zou je een foto willen maken van je O3 aan de onderzijde ter hoogte van het voorwiel daar waar de zwarte beplating zit
Dan kan ik zien of het overeenkomt met Leon en Golf 7 en graag een foto van de onderzijde aan de achterkant voor het achterwiel of daar bij de O3 ook 2 doppen in de bodem zitten
@ertromp: Hier dan eindelijk de foto's van de onderzijde O3:

voorzijde:

voorzijde.jpg

achterzijde:

achterzijde.jpg

SNARFB

Senior Member
Is inderdaad hetzelfde als Golf 7 en Leon.
Met dit lijstje zou het moeten lukken:

8V0804631A x2
8V0802847A x2
8V0802845 x1
8V0802846 x1
8V0825271 x1
8V0825272 x1

En nog de link:

https://www.drive2.ru/l/7765834/
Bedankt!
Het krikpunt die i.p.v. de twee doppen komt (achterzijde), begrijp ik. Die andere heb ik nog niet helemaal scherp.. Komt waarschijnlijk omdat de foto's vanuit verschillende hoeken zijn gemaakt.

Bovenaan Onderaan