Vaste krikpunten voor de O3 / MQB

Inmiddels de banden gewisseld.. had tijd en was mooie dag vandaag.. dus aan de voorzijde even de felsrand nog misbruikt. Maar daar zit wel een verdikt deel op gelast waar ik mijn krik onder zet. Dus daar buigt niets om. Wel is nu na een paar keer misbruiken de bescherming weg, was al een beetje maar nu weer wat meer.. Dus dat ga ik nog wel even herstellen. Ga iig die krikpunt doppen monteren. Even de prijzen van de dealers afwachten en anders via internet in duitsland van de link een paar posten terug..


Edit;
60,96 bij Duindam. Nog even Wittebrug afwachten Wittebrug vraagt 67,25 dus zojuist besteld bij Duindam :cheer:
 
Laatst bewerkt:
Is inderdaad hetzelfde als Golf 7 en Leon.
Met dit lijstje zou het moeten lukken:

8V0804631A x2
8V0802847A x2
8V0802845 x1
8V0802846 x1
8V0825271 x1
8V0825272 x1

En nog de link:

https://www.drive2.ru/l/7765834/


Hier nog de complete montage handleiding voor specifiek de O3 (in het Duits) en met de nummers zoals eerder al door mij gepost

4 x 8N0 804 583 - Aufnahme für Hebebühne vorn u. hinten - 2.32 EUR
2 x 8N0 803 855 - Aufnahme für Hebebühne - 4.40 EUR
1 x 8V0 802 846 - Wagenheberaufnahme rechts - 7.44 EUR
1 x 8V0 802 845 - Wagenheberaufnahme links - 7.44 EUR
1 x 8V0 825 271 - Abdeckung links vorn - 4.05 EUR
1 x 8V0 825 272 - Abdeckung rechts vorn - 4.05 EUR

In de PDF staan een paar andere nummers dan in de oorspronkelijke lijst.
Ik heb de items vanuit de PDF besteld. Gezien deze toegespitst is op de O3 leek mij dit geen probleem.

Nu heb ik een probleem of eigenlijk een vraag met de montage van de rubber doppen.
Is het nu zo dat je eerst het rubber deel erin moet zien te krijgen en dan pas de kunststof binnenring ?
Of moet je dit als 1 geheel erin drukken ? Ik probeerde dit laatste maar dat kreeg ik niet voor elkaar..
 
ahja. dan zal ik even moeten kijken; bij mij vervormt het rubber als ik deze naar binnen probeer te drukken dus ik moet iets van een dop in het rubber steken en dan die eerst erin drukken..
 
Krijg het niet voor elkaar :sterretjes:

Ik neem een dop 32 en plaats de rubber dop hieroverheen; dus de achterkant van de dop waar normaal de ratel op gaat zit in het rubber, dan is de binnenkant van het rubber dus ondersteunt en kan deze niet vervormen wanneer ik hem met de krik erin wil persen. Want eerder vouwde het puntige deel van het rubber naar binnen namelijk. Nu kan dat niet dus ging ik er vanuit dat het nu wel zou gaan lukken.

Diameter van het gat in de auto is 30mm. Het rubber is op de plaats waar hij moet zitten, dus de groef zeg maar, ook 30mm. Dus met het erin persen zou het gat in de groef moeten vallen van het rubber. Maar als ik hem met de krik erin wil persen valt hij er gewoon weer uit. Alsof hij misschien niet diep genoeg is ? Ik begrijp er geen moer van. Heb er vet aan gesmeerd in de hoop dat hij beter erin glijd maar dat helpt ook niet.

1E395546-C0F4-4DC8-9580-0AD3B13AA69C.jpeg

Ik krik vervolgns de auto mer de dop omhoog, het rubber zit dan helemaal strak tegen de bodem aan, en dan laat ik de auto weer zakken en dan valt die rubber dop er meteen uit...

Enige wat ik nog kan proberen is juist een smalle dop te nemen die dan als een punt kan werken en het dubber misschien wat vervormt met het opkrikken. Zou ik alleen wel even moeten oppassen dat ik niet de auto te hoog krik dat ik met de dop door het rubber heen ga in het gat van de auto..


Wat een gedoe zeg.. even een paar krikpuntjes plaatsen.. :(
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Neem Durex glijmiddel !!
Ook in glijmiddel heb je namelijk goede en minder goede soorten.

Maar er is een oud skodaforums gezegde en die luid : De aanhouder wint !! :deuk:


En komt er na dit gelezen te hebben al rook uit de oren ???
 
Nou! Ze zitten eronder hoor!
Pfff... dat moch vedomme wel 'ns tèd wogde auk!

Truc was nóg meer vet eraan als eerder en eenmaal opgekrikt even een aantal keer aan de imperiaal de auto heen en weer wiebelen op de krik.. en toen plopte ze er eindelijk in..

De voorkant ging aardig..
De plastic inserts welke in de doppen gingen heb ik wat bewerkt.. er zit een grote plastic lip aan welke niet lekker overeenkomt de bestaande bodemplaat. Waardoor je kon zien dat de dop een beetje getrokken was. Heb die lip eraf geknepen en toen werd het al een stuk beter..
 
Als nieuw lid gelijk maar eens een oud topic een schopje ophoog geven....

Omdat ik altijd zelf mijn zomer/winter wissel uitvoer zou ik graag deze krikpunten installeren onder mijn o3. In de pdf word gesproken over een high class variant (dus met alle afdek kappen e.d. erbij) en een low class uitvoering waarbij je enkel de daadwerkelijke krikpunten plaatst.

Online kon ik verder nog een variant tegen waarbij de de rubbers geplaatst zijn zoals in de 'low class' variant, en verder enkel de grote afdekkap geplaatst is (zie bijlage, ook de originele kap met daarin een gat gezaagd ben ik tegen gekomen..).

Heeft iemand enig idee of dit kwaad kan, gaat daar veel vuil inzitten op die positie, en kan dat kwaad op die plek? Reden is niet zozeer de paar euro's die je uitspaart zonder die laatste 2 plastic kapjes, maar het lijkt mij een meer solide krikpunt direct op het rubber, ipv op de bijbehorende plastic kapje.

octaviajack.jpg
 
Bovenaan Onderaan