Vaste krikpunten voor de O3 / MQB

SNARFB

Senior Member
Laat je ons weten zodra je het hebt gemonteerd ? ga ik het ook bestellen. Het plaatsen van een (garage) krik in de huidige situatie om de winter-zomer wielen te wisselen is een drama!

abelsj

Forumguru
Bedankt!
Het krikpunt die i.p.v. de twee doppen komt (achterzijde), begrijp ik. Die andere heb ik nog niet helemaal scherp.. Komt waarschijnlijk omdat de foto's vanuit verschillende hoeken zijn gemaakt.

Ik dacht hetzelfde dus vandaag begonnen met de voorste krikpunten. Originele plaat wegschuiven (gemakkelijk omdar er een handvat ingewerkt zit om kracht op de plaat te zetten). Nieuwe plaat tegenovergesteld inschuiven, rubber dop in voorzien gat steken, plastieken plaatje tegen rubber dop zetten en de kruk hieronder rijden.auto opkrikken, plaatje komt vast te zitten in rubber dop en klaar is kees. Werkje van een 10-tal minuten per kant. Poepsimpel. Daarna achterkant, doppen e image.jpeg ruit, blokje in de plaats......not....... Hartafstand klopt niet dus achteraan niet kunnen uitvoeren, alsook zit de bodemplaat in de weg (te kort bij de doppen)

Laatst bewerkt:

SNARFB

Senior Member
Da's dan weer spijtig. Het is wel zo dat de modificatie van de voorzijde het meest urgent is. Op de achterkant kun je de krik wel plaatsen (met bescherming).

ertromp

Forumguru
Maar is er verschil in een RS bodem en de "standaard" O3 want de foto hierboven lijkt de bodem ook met dat zwarte plastic anders dan in post #18 van dit topic :pieker: Plastic lijkt bij de RS hoger en de gat afstand anders?

SNARFB

Senior Member
Dan zou ik de hart-hart afstand van de gaten moeten opmeten. Lijkt me sterk dat de RS een andere bodemplaat heeft.

abelsj

Forumguru
Maar is er verschil in een RS bodem en de "standaard" O3 want de foto hierboven lijkt de bodem ook met dat zwarte plastic anders dan in post #18 van dit topic :pieker: Plastic lijkt bij de RS hoger en de gat afstand anders?

Is denk ik inderdaad anders. Onder de bodemplaat zit nog een gatje op de juiste afstand om de opkrikblok te plaatsen, doch dit is te klein om de haak in te krijgen dus past ook niet en de bodemplaat zit in de weg. image.jpeg

abelsj

Forumguru
Dan zou ik de hart-hart afstand van de gaten moeten opmeten. Lijkt me sterk dat de RS een andere bodemplaat heeft.
Morgen meet ik de hartafstand van de doppen eens op. Volgens mij staan deze korter bij elkaar dan de foto's van de bodemplaat hier in dit topic.

abelsj

Forumguru
Da's dan weer spijtig. Het is wel zo dat de modificatie van de voorzijde het meest urgent is. Op de achterkant kun je de krik wel plaatsen (met bescherming).
Wel rekening mee houden dat de vrije hoogte voor de rolkrik na montage van de krikpunten slechts 115 mm bedraagt. (Gemeten bij mijn RS die standaard op zijn pootjes staat). Mijn rolkrik heeft 135 mm nodig en kan er dus niet onder.

ertromp

Forumguru
Hier nog de complete montage handleiding voor specifiek de O3 (in het Duits) en met de nummers zoals eerder al door mij gepost

Bijlagen

• Anleitung Einbau JackPads.pdf
    924,4 KB · Weergaven: 100

abelsj

Forumguru
Hier nog de complete montage handleiding voor specifiek de O3 (in het Duits) en met de nummers zoals eerder al door mij gepost
In deze handleiding zitten de schuinse plastiek blokken niet maar wel een rubber dop die in de plaats komt van de plastiek dop in de carrosserie.

HarrieSkoda

Forumguru
Wellicht een oud topic, maar wilde hem toch nog even onder de aandacht brengen.

Morgen wil ik de O3 aan de voorzijde omhoog zetten, en voorzien van 2 assteunen zodat ik veilig kan werken.

Ik heb 1 rubber pad, maar ben er nog niet helemaal uit waar ik die nu het beste kan plaatsen.

Felsrand blijf ik ver vandaan!

Ik hoor graag van jullie, zodat ik morgen aan de slag kan.

het pdfje in het duits met de onderdeel nummers is zeer duidelijk.
Ik ga dit bestellen. Heb tot nu toe een paar keer de velsrand gebruikt maar die is daar niet mooier op geworden.. :/
Tot nu toe is de schade alleen gebleven tot het rubberachtige materiaal wat op de felsrand zit.. zocht eerder al naar een juiste oplossing en kon dat maar niet vinden.. totdat @HarrieSkoda mij hier even over tipte ;)

Inmiddels even een mailtje uitgestuurd naar Duindam en Wittebrug met de vraag wat dit lijstje met onderdelen bij hun moet kosten.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan