Ja dit is aan te passen.Ik lees hier een tip over de gas response. Is het dan toch mogelijk om dit mbv vcds aan te passen?
Ja dit is aan te passen.
Er is een Audi stand maar die kan niet altijd.
Maar er is ook een andere mogelijkheid op het respons aan te passen.
Marco.
Wees je er wel van bewust dat ook de digitale snelheidsmeter niet aangeeft hoe snel je PRECIES rijdt, simpelweg omdat die wordt aangestuurd door hetzelfde signaal dat ook de analoge snelheidsmeter voedt. En dat signaal is om te beginnen van fabriekswege zo ingeregeld dat het een positieve afwijking heeft (negatief mag sowieso niet) die niet groter is dan 10% van de werkelijke snelheid plus 4 km/u. Dit op basis van een EU-richtlijn (zo heette de EU toen nog) uit 1977. In de praktijk komt het meestal neer op tussen de 4 en 8 km/u teveel, maar bandenslijtage of een anderszins iets afwijkende rolomtrek hebben hier ook directe invloed op.ik vind de gewone snelheidsmeter (wijzerplaat) te ongemakkelijk om snel te zien hoe hard ik precies rijd. Het probleem is echter dat je OFWEL de navigatiemeldingen op je instrumentenpanel kunt aanzetten, DAN WEL de digitale snelheidsmeter.
Wees je er wel van bewust dat ook de digitale snelheidsmeter niet aangeeft hoe snel je PRECIES rijdt, simpelweg omdat die wordt aangestuurd door hetzelfde signaal dat ook de analoge snelheidsmeter voedt. En dat signaal is om te beginnen van fabriekswege zo ingeregeld dat het een positieve afwijking heeft (negatief mag sowieso niet) die niet groter is dan 10% van de werkelijke snelheid plus 4 km/u. Dit op basis van een EU-richtlijn (zo heette de EU toen nog) uit 1977. In de praktijk komt het meestal neer op tussen de 4 en 8 km/u teveel, maar bandenslijtage of een anderszins iets afwijkende rolomtrek hebben hier ook directe invloed op.
De enige manier om wel nagenoeg precies je snelheid vast te stellen is met behulp van gps: de afgelegde afstand per tijdseenheid wordt dan onafhankelijk van de auto gemeten. Voor mij een van de twee hoofdredenen om een losse TomTom altijd aan te hebben staan, ook op bekende routes. De inbouwnavi laat helaas de gps-snelheid niet zien en loopt ook met de meest recente (en soms duurbetaalde) update nog altijd ver achter bij de lifetime gratis updates die ik elke 3 maanden ophaal voor m'n TT'tje.
Nee hoor. Die staat bovenop het dashboard tegen de linker A-stijl, wat sowieso een betere plek is dan lager in de middenconsole want veel dichter bij de rechtuit-kijklijn.Je hebt dus OOK NOG een TomTom in je auto....jeetje, dat is een drukke boel op je dashboard
Zolang je op banden met exact dezelfde rolomtrek blijft rijden niet, nee.Voor de juiste snelheid heb je dan geen TomTom meer nodig.
Krijg je dat ook werkend met een iPhone?