Weet iemand of het achteraf mogelijk is om met VCDS coding en het plaats van extra hardware de opties "Traffic Jam Assist en emergency Assist incl. Adaptive Cruise Control (t/m 160km per uur) met Front assist" te activeren?
Vandaag kon ik, na bijna een jaar wachten, mijn Kodiaq ophalen bij de dealer. Toen bleek dat er een fout gemaakt is in de bestelling/productie. Destijds (mei 2018) waren er twee opties in de prijslijst, namelijk "
Lane Assist, koplampsproeiers en Smart light Assistant" en de uitgebreidere "
Lane Assist, koplampsproeiers en Smart light Assistant, Traffic Jam Assist en emergency Assist incl. Adaptive Cruise Control (t/m 160km per uur) met Front assist".
Ik heb de laatste (duurdere) optie besteld, maar de bestelling naar de fabriek is met de eerste (simpele) variant. Op de auto mist nu dus de TJA, ACC en Front Assist. In de auto zit dus ook het hendeltje voor een normale cruise control en niet voor ACC. Is het mogelijk om de missende opties nog in te bouwen en te activeren? Er zal dan in ieder geval een radar en andere bediening geplaatst moet worden, maar ik weet niet of zaken als de kabelboom compatibel zijn.
Ik heb de Kodiaq vandaag in ieder geval geweigerd en maandag is er overleg tussen de dealer en leasemaatschappij hoe we dit gaan oplossen. Als het niet achteraf in te bouwen is, dan vrees ik dat er een nieuwe auto besteld moet gaan worden en het wachten opnieuw kan beginnen.
Mijn hoop is op
@Antera gevestigd dat hij dit toch voor elkaar kan krijgen. Zo ja, dan ga ik de dealer op dat spoor zetten.