VCDS mogelijkheden Kodiaq

Henrik

Forumguru
Hmmm, ik snap je reactie @Japanese Power maar bedoelde mijn opmerking eigenlijk niet zozeer als mopperen hoor...
Deze teruglezende zou ik hem zelf ook zo kunnen interpreteren, maar hij is meer bedoeld als "het is nu eenmaal zo, niets aan te doen."
Zo zijn er nog wel meer dingen die "nu eenmaal zo zijn", maar je krijgt een auto inderdaad waarschijnlijk nooit 100% naar je zin.
Gelukkig overheerst bij mij elke keer het genot als ik achter het stuur van de Kodiaq zit.
Vind het echt een heerlijke wagen. En die melding over de draaiende motor, die accepteren we gewoon :D.
(Misschien verandert zo'n smiley de toon van mijn opmerking ;))

Marcooctavia

Forumguru
is het ook mogelijk op op MY2020, die irritante melding van Let Op Motor draait via VCDS uit te zetten? dit als ik in de auto zit, hem in de P stand zet. stationair loopt en ik heel ff wil uitstappen.

oh echt @Antera jij enig idee? of dit uit kan?

Ja echt vervelend die meldingen doe je raamdicht, niet ontkoppelen boven de 1200 toeren:mad:
Of je zet in je menu de melding uit. RTFM:lezen:
Wageninstellingen/Multifunctie-indicatie/Ecotips uitzetten:thumbsup::koffie:

Marco

Laatst bewerkt:

Henrik

Forumguru
Nou, ik wil niet al te vervelend doen @Marcooctavia ,maar de suggestie van hierboven werkt voor mij niet. Zie bijgevoegde afbeeldingen... :arghh:

Bijlagen

• EC76203A-F88A-4BF4-AFB7-29A176DC43E3.jpeg
    EC76203A-F88A-4BF4-AFB7-29A176DC43E3.jpeg
    69,7 KB · Weergaven: 165
  • 1C007DD7-68E2-4386-9FAC-04D7D6728149.jpeg
    1C007DD7-68E2-4386-9FAC-04D7D6728149.jpeg
    72,5 KB · Weergaven: 154

Antera

Donateur
Heel misschien kan dit geregeld worden door de melding van de deur open uit te zetten maar moet eerlijk zeggen dat ik dit nog niet eerder getest heb, maar lijkt me niet de oplossing en komt door je AID. Tijd voor een normale teller

Model 2020 kan zomaar ineens nog meer wijzigingen hebben gehad zoals SS en misschien dit ook wel. Word testen

Henrik

Forumguru
@Henrik : en als je de handrem even aantrekt..?
Ja hé, ik vind het fijne van de DSG dat je die handrem nu juist nooit hoeft aan te trekken (activeren eigenlijk, want is elektronisch), maar de bak gewoon in P kunt zetten. Ik gebruik de handrem nooit meer zelf eigenlijk. Dan zou ik het ene ongemak door het andere vervangen. Of naja, ongemak... ik mag ook niet mopperen eigenlijk (van @Japanese Power ;)).

@Antera Ik ben bang dat het niet gaat lukken. Zal inderdaad door de versie 2020 komen. Verder ben ik er eigenlijk wel blij mee, met die VC. Vind het toch leuker dan analoge tellers in ieder geval.:)

Marcooctavia

Forumguru
Nou, ik wil niet al te vervelend doen @Marcooctavia ,maar de suggestie van hierboven werkt voor mij niet. Zie bijgevoegde afbeeldingen... :arghh:
Dan valt de melding niet onder de eco melding.
De melding is dan,je laat de motor aan en je stapt uit klopt dit?
En als je de melding zo bekijkt heeft je Skoda nog gelijk ook.

Marco.

hemi24

Forumguru
Ja hé, ik vind het fijne van de DSG dat je die handrem nu juist nooit hoeft aan te trekken (activeren eigenlijk, want is elektronisch), maar de bak gewoon in P kunt zetten. Ik gebruik de handrem nooit meer zelf eigenlijk. Dan zou ik het ene ongemak door het andere vervangen. Of naja, ongemak... ik mag ook niet mopperen eigenlijk (van @Japanese Power ;)).

@Antera Ik ben bang dat het niet gaat lukken. Zal inderdaad door de versie 2020 komen. Verder ben ik er eigenlijk wel blij mee, met die VC. Vind het toch leuker dan analoge tellers in ieder geval.:)

Probeer nou maar gewoon...

:jaja:

Canon-Eye

Forumguru
Hou er rekening mee dat je de rem in moet trappen wanneer je de auto van de handrem wilt halen. :banghead:

Waarom?

Auto in D/S en wegrijden...

Inderdaad, de handrem is er dan af en blijft er ook af. Bedenk echter dat het wegrijden dan wel een gevoelige voet vraagt, vooral als je weinig ruimte hebt en nog even moet heen en weer steken...

De eventueel ingeschakelde Autohold blijft echter wel geactiveerd - d.w.z. je kunt wel gewoon wegrijden, maar de rem slaat weer vast (en de koppeling los) zodra je weer tot volledige stilstand afremt. Dus om zonder gedoe gebruik te kunnen maken van de kruipneiging (manoevreren op een parkeerterrein of zo) wil je die Autohold echt wel uitschakelen - en dat kan naar keuze al rijdend of - mits de motor draait - stilstaand.

Canon-Eye

Forumguru
Die heb ik altijd om voordat ik wegrij, dus daar kan ik niet over meepraten.
Handmatig lossen is overigens niet gebonden aan deze voorwaarde, dat kan dus wel met losse gordel.

Bovenaan Onderaan