Vebruik 1.6TDI

micky

Forumguru
150 en een verbruik onder de 5 liter?? Dat lijkt me sterk ik verbruik bij 120 op de cc al meer

• Leuk
Waarderingen: CDK

micky

Forumguru
vandaag op weg naar huis geprobeerd over een langere afstand, in de "D" 100km/h op de CC verbruik varieert tussen de 4,8 en 5,3 op een voor het ook vlakke weg, en verschillende (wind) richtingen.

jonbongoofy

Forumguru
Dan zit ik qua benzine verbruik een stuk beter: 1028 km gereden en 16,04 liter super gebruikt. Komt neer op 1 op 64,08 :greedy:

tist

Actief lid
Mijn verbruik zit op 1:20.16 als mijn berekening juist is (4.96/100KM) ik heb wel 16' wielen (gekozen om een reservewiel te kunnen hebben). En ik rijd vrij rustig laat me ook uitbollen als ik zie dat ik dien te stoppen, rem dus zeer gedoseerd, had op +100.000 Km nog mijn allereerste remmen op mijn octavia alsook mijn originele achterste banden, dus ja een beheerst gebruik van de rechtervoet heeft een gunstige invloed, alsook vermoedelijk de velgen/bandenmaat.
Ik kom in België ook zo goed als nooit boven de 120Km (wat wel aanpassen was ten opzichte van mijn octavia, de superb gaat er heel makkelijk ongemerkt overheen).
Heb mijn laatste gegevens gebruikt aangaande verbruik, was voordien nog iets beter, maar het is kouder nu ....;)

tist

Actief lid
Bijlange niet, die steek ik, of zij mij voorbij, al naargelang de kondietie van dienen 40-tonner he :D

Tafkah

Forumguru
Zit net mijn tank-card gegevens door te kijken, maar ik scoor onder het 'gemiddelde'. Vraag is alleen waar dat 'gemiddelde' op gebaseerd is..
Ik stoot teveel CO2 uit...

De caravan km's zullen daar misschien iets aan bijgedragen hebben..:D

Bovenaan Onderaan