@VAG-man Zo, ik was idd maar 2 dagen later naar Mechelen. Ben nie zot hè.
16 of 17 inch is toch veel te klein onder een auto als Superb? Dan heb je van die camionbanden
Op mijn Opel Omega vroeger had ik 20 inch velgen omdat dat ook zo'n boot was.
19 inch plaats je voor de looks he.
Hoezo te klein, de buitendiameter blijft als het goed is gelijk......
En mijn auto staat voor de deur en het is fijn om naar iets leuks te kijken, maar het is nog fijner om ook na vele km's snelweg (geen bochtig raceparcours) niet door elkaar gerammeld aan te komen. En dan zit ik toch echt in de auto en zie ik van de velgen bar weinig.
De Daihatsu Trevis van mijn vrouw is verlaagd en had 15" velgen ipv 13 of 14" standaard. Maar dat ging wel heel hard bonkend over de drempels. En paar winterwielen in 14" maar het weggedrag een stuk comfortabeler. Morgen komt iemand voor de 15" set die er om lag toen we hem recent kochten.
Ook mijn auto rijdt op de 205 16" winterset comfortabeler dan op de af fabriek 17" zomerset.
Voor vlak door de bochten met lage brede banden moet je een ander type auto hebben.
De 1988 Omega station van mijn vader waar ik ook aardig wat km's in maakte was wat bochtweglegging vrij beroerd, maar een Superb is ook een auto die voor rechtdoor-comfort gemaakt is, niet voor bochtprestaties.
Maar de meeste km's die ik maak gaan rechtdoor, soms een vakantierit van 1450 km op een dag.
Kortom, ik kan me wel vinden in
@andrehj, waarschijnlijk net zo'n ouwe lul als ik.