Velgen Skoda Superb II

-G-

Lid
Ahzo. Eens informeren dan.

Met de radio aan hoor je het eigenlijk niet dus op zich valt het nog wel mee...

Laatst bewerkt door een moderator:

JeSko

Forumguru
Kost je normaal tussen 20-30 euro per band, inclusief balanceren etc etc, je hoort het dus niet altijd maar het doet geen goed aan je banden, deze zullen sneller slijten als ze gecupt zijn en het kan van hieruit snel erger worden. Afijn ik zou ze altijd eens laten nazien, want het is geen zekerheid natuurlijk dat ze ook effectief gecupt zijn. Geluid/gezoem kan ook toch van iets anders afwezig zijn.. :pieker:

-G-

Lid
Banden zijn al van 2014 en 2010 dus ik ga daar geen geld insteken, zeker gezien het feit dat ik amper kilometers doe.
Kan hem eigenlijk beter verkopen om zo wat taks en verzekering uit te sparen maar ik ben 2m groot dus wat moet ik dan gaan kopen :tegek:
Had al eens gekeken naar een oldtimer Mercedes 500SEC of SEL maar de Superb is wel meer betrouwbaar en goedkoper in onderhoud denk ik.

Voor 6-700 euro heb ik 4 nieuwe banden dus als het echt te irritant wordt, koop ik nieuwe.

JeSko

Forumguru
Ah ja oké wist niet dat de banden al zo oud waren, ja dan begon ik er ook niet meer aan! :D Ja een Sup geeft de beste kwaliteit/prijs/Luxe verhoudingen op de markt vind ik, lastig om daar iets in de plek voor te vinden..

• Leuk
Waarderingen: -G-

-G-

Lid
Inderdaad. Uiteindelijk zal hij mijn zo'n 100 euro per maand kosten aan taks, verzekering en onderhoud en dan nog de benzine. Zit toch boven de 10l super98 verbruik per 100km :bloos::D
Mijn schoenmaat 46 icm de korte afstanden zijn hier de oorzaak van denk ik :maakmegek:

s-line

Forumguru
Nou er is meer na een superb hoor! Jullie doen net of niets anders meer goed genoeg is, het was een heerlijke auto maar alle auto’s die ik erna gehad heb waren ook stuk voor stuk lekker auto’s en heb nooit spijt gehad dat ik de Superb na 3 jaar had verkocht.:jaja:
Ik ben trouwens meestal na een jaar of 3 wel weer toe aan een andere auto, dan ben ik er weer op uitgekeken

-G-

Lid
Er is veel leuks ja maar met een lengte van 2m is de keuze vrij beperkt als je de achterbank nodig hebt dus ik zou mijn S2 'voor altijd' moeten bijhouden :greedy:
Alle SUVkes en breaks (behalve Passat en Volvo V90) vallen al uit de boot..
Hebben een nieuwe Passat GTE break en daar valt het nog wat mee maar ik kan me toch niet 100% naar mijn zin zetten vooraan.
De verkoper zei dat de Superb iV dezelfde ruimte heeft dus dan is de Superb wel kleiner geworden tov mijn S2...

Een Peugeot 5008 heeft ook genoeg ruimte en dan stopt het toch bijna hoor :banghead:

Op het autosalon bijna in alle auto's gezeten denk ik :maakmegek:

-G-

Lid
Tot de kinderen uit de autostoel gegroeid zijn. Nu zitten ze met hun benen nog vooruit ipv naar beneden ;)

In mijn kever van 1953 heb ik dan weer plaats genoeg. Kan mijn benen helemaal strekken maar heb dan ook wel de stoel uit de rail getrokken en hem tot tegen de achterbank gezet :maakmegek:

JeSko

Forumguru
@s-line

Voor mij is het niet door mijn lengte, maar meer dat ik elders niet dezelfde eigenschappen van een Superb vind binnen mijn budget, zou eigenlijk een Benzine moeten hebben maar dat is allemaal te duur en degene die wel betaalbaar zijn zijn kale benzine Octavia's ( maar een Octi is laaaang geen Superb) of terug de Franse tour op en een klasse kleiner (308sw, Megane station) .

• Leuk
Waarderingen: -G-

JeSko

Forumguru
Effe vraagje, normaal gaat dit niet passen denk ik, maar wil effe checken of iemand dit gepast heeft gekregen, kan nl een buitenkans Audi velgen op de kop tikken, restauratie projectje :)

Dit zijn de maten:

5x112
ET 35
8.5 J
Naaf 66,5 of 57,1

Screenshot_20210605-130341_2dehands.jpg

-G-

Lid
Mijn 20inch zijn ook 8.5 breed met ET38 met een 245 30 20 en het is een hele nipte. Links achteraan raak ik soms in mijn wielkuip omdat ze daar verder naar buiten komen dan rechts..

Bijlagen

• 20210523_162529.jpg
    20210523_162529.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 36
  • 20210523_162516.jpg
    20210523_162516.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 32

Chrisjemol

Forumguru
Er zijn idd meer wagens met fatsoenlijk ruimte achterin als je 2m lang bent.
Audi A8L
BMW 750
Mercedes S klasse
Lexus
Tesla model S
Range rover
VW T5, T6
Volvo V90
Etc

maar idd de superb is wel de goedkoopste

s-line

Forumguru
Effe vraagje, normaal gaat dit niet passen denk ik, maar wil effe checken of iemand dit gepast heeft gekregen, kan nl een buitenkans Audi velgen op de kop tikken, restauratie projectje :)

Dit zijn de maten:

5x112
ET 35
8.5 J
Naaf 66,5 of 57,1

Bekijk bijlage 89548
Als je de auto inderdaad niet verlaagd dan past het wel. Maar het is de vraag of je het mooi vind als de wielen buiten de wielkasten komen. Als je dat mooi vind kan je ook 9j nemen met et35……

JeSko

Forumguru
Zou ik ook wel kunnen doen natuurlijk @-G- , al ben in goedgekeurd laatst op mijn GMP's, ET45,8J, de JR's die er nu op liggen staan ook weer wat dikker, ET42, 8.5J, ben dus zowiezo al wel bang dat ik afgekeurd word deze keer, de GMP's komen er echter niet meer onder, veel te zware wielen.

JeSko

Forumguru
Haha ja op velgen zit zoveel verschil, die GMP's pak je op met één hand maar je voelt het wel, die JR's kan je letterlijk met één vinger optillen, gigantisch verschil. Met die GMP's had ik vaak een gestotter in de auto met afremmen of optrekken, met de JR's is dat compleet weg gelukkig, rijd 10x beter.

Bovenaan Onderaan