"De box is ingebouwd in een Ford Grand C-Max 2.0 TDCI Diesel met 140pk, bouwjaar 2011. Ik moet zeggen: ik ben werkelijk enthousiast. Je zou denken dat je in een nieuwe auto zit. De auto is veel vinniger en reageert meteen op het gaspedaal. Hij trekt krachtiger en gelijkmatiger en reageert zonder vertraging. In het lage toerentalbereik is de auto beter bestuurbaar. 60Km/uur in 5e versnelling is geen probleem meer. Het is gewoon aangenaam rijden. Zo wou ik dat van bij het begin hebben. En dan het verbruik. Bij dezelfde zuinige rijwijze is bij mij het verbruik met 1,0 liter/100km gedaald. Het is gewoon niet te geloven. Waarom kon de autofabrikant dat niet? Meer vermogen en een lager verbruik. Ik kan de box van DTE alleen maar warm aanbevelen."
"Hallo gemeenschap, Ik houd me professioneel bezig met de motorsport, van F1, DTM , tot Rally en ben dus een autofanaat. Mijn dienstwagen is een A4 2,7 TDI Avant S-Line, waaraan zich al tal van gerenommeerde tuners (ABT, Wetterauer) gewaagd hebben (dat stomme regelapparaat, Bosch EDC 17). Nu heeft onze ontwikkelingsingenieur me de firma DTE-Systems aanbevolen. Ik heb hen gebeld, kon diezelfde dag nog een afspraak maken, ben direct naar daar gegaan, 15 minuten montage en uitleg, 20 minuten proefrit en kijk, ik heb een nieuwe auto! De wagen gaat af gelijk een gek! Na 3000 km heb ik ca. 1,4 liter minder D-verbruik! Hij trekt goed op, loopt duidelijk veel homogener en heeft (hoewel DTE geen verhoging van de eindsnelheid belooft) ca. 14 km/uur meer topspeed dan voordien (254 km volgens de snelheidsmeter). De service was zowel telefonisch als ter plaatse klasse, de rijprestaties zijn uitstekend, meer dan beloofd en in verhouding is de prijs volledig gerechtvaardigd. Wetterauer wil de gegevens graag eens uitlezen. Die begrijpen dat niet (ze hebben zelf met de wagen gereden en stonden versteld). Ik kan alleen over het nu spreken (14 dagen) berichten, de test op termijn (ik rijd ca. 60000km per jaar) moet nog komen, maar ik heb er alle vertrouwen in. Orig. 190pk/400Nm met Box 226 Pk/460Nm, dat voelt men goed. Versnelling van 60-180 km/uur, met de hand gechronometreerd 5 sec. sneller!!!"
Dit komt van de site van DTE, hebben we het hier over dezelfde box