Verbruik 1.6 cr

oco1979

Forumguru
nu en dan eens doortrekken om de boel schoon te houden.
Weinig korte afstanden doen,zal verbruik doen dalen.
Opwarmen van motor kost veel brandstof.
Als je wagen in garage kan zetten en deze is min of meer verwarmt of goed geisoleerd.

ElScorpione

Forumguru
Thanks voor de reactie, maar heeft iemand een idee waaraan het kan liggen dat mijn verbruik zo hoog is.
haal je dat verbruik alleen met 100 over de snelweg of ook met stukjes 130 er tussen?
Stukken van 80 en 100 met een klein stukje snelweg er tussen. Laatst een rit van 250km over de snelweg. Snelheid niet harder dan toegestaan. Dan haal ik toch ook wel een verbruik wat dichtbij de 5,0 liter per 100km ligt. Afstand woon-werk is 100km enkele reis.

In mijn geval maakt het ook uit welke brandstof ik tank. Als ik naar de merkloze pomp in mijn woonplaats ga, dan stijgt mijn verbruik met minimaal 0,5 liter per 100 kilometer na ongeveer 3 keer tanken. Als ik bij Texaco in mijn woonplaats tank, dan daalt het verbruik weer.

Verder ben ik het met @Canon-Eye eens. Ik vind 2,1 ook aan de lage kant. Ik zet mijn banden aan de voorkant op 2,5 en achter staan ze op 2,8. Ik rijd op Goodyear Efficient Grip (205/55/16). In de winter rijd ik op Continental TS850 (195/65/15).

Edit 15.01.2016: bovenstaande was van toepassing op mijn vorige auto. Ik heb inmiddels een andere.

Laatst bewerkt:

joepjanssen

Nieuw lid
tsja, ik heb de banden op 2.5 gezet en het luchtfilter vervangen (maar het oude zag er erg schoon uit).
toch haal ik nog geen 5.3 l/100km (53 liter voor 995 km).
De BC geeft echter 6.3 aan gemiddeld voor deze tank?? Is dat normaal dat er zulke afwijking in zit? 15% vind ik wel heel erg veel.

Testedoene

Forumguru
Mijn 1.6 CR TDI verbruikte een gigantische 7 tot 8 liter per 100 km (veel korte afstanden)
Op reis naar Zuid-Frankrijk kon ik hem met heel veel moeite onder de 6,5 krijgen. Maar met de cruisecontrole op 125 km/h bleef het verbruik op 6,7 liter hangen.
Mijn oude 1.9 TDI's kon ik gemakkelijk onder de 5 liter per 100 km brengen.

Mijn TSI verbruikt minder dan mijn 1.6 CR TDI geweest

Bovenaan Onderaan